بسکتبال چه تاثیری در استحکام استخوان ها دارد؟

به گزارش دیتاپد، ورزش کردن می تواند از بسیاری جهات برای بچه ها مفید باشد، اما همه ورزش ها در مورد استخوان ها به یک میزان مفید نیستند.

بسکتبال چه تاثیری در استحکام استخوان ها دارد؟

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، تحقیقات نو نشان می دهد که اگر بچه ها در ورزش های چند جهته مانند فوتبال یا بسکتبال به جای فعالیت های یک جهتی مانند دویدن شرکت کنند، استخوان های سالم تری خواهند داشت.

محققان خاطرنشان کردند که ترکیب انواع ورزش ها باهم، به جای تمرکز بر یک ورزش کمتر منجر به آسیب می شود.

استوارت واردن، نویسنده این مطالعه از دانشگاه ایندیانا، گفت: داده های ما نشان می دهد که انجام ورزش های چند جهته در جوانی در مقایسه با تخصص در یک ورزش، مانند دویدن، خطر آسیب استخوانی فرد را با ایجاد اسکلت بزرگ تر و قوی تر کاهش می دهد.

واردن می گوید: یک تصور غلط رایج وجود دارد که بچه ها برای پیروزیت در سطوح بالاتر باید در یک رشته ورزشی تخصص داشته باشند. با این حال، داده های اخیر نشان می دهد که ورزشکارانی که در سنین پایین تخصص دارند، در معرض خطر بیشتری از آسیب ناشی از ورزش بیش از حد هستند و احتمال کمتری دارد که به سطوح بالاتر مسابقات پیشرفت کنند.

برای این مطالعه، محققان از تصویربرداری با وضوح بالا برای بررسی استخوان های ساق پا زنانی که در مسابقات دوی صحرایی شرکت می کنند، استفاده کردند. این ورزشکاران اغلب دچار آسیب های ناشی از فشار استخوانی می شوند.

محققان دریافتند زنانی که در جوانی در ورزش های دو و چند جهته شرکت می کردند در مقایسه با همتایان خود که فقط می دویدند، 10 تا 20 درصد استحکام استخوانی بیشتری داشتند.

علاوه بر این، اسکن ها نشان داد افرادی که در جوانی ورزش هایی مانند فوتبال یا بسکتبال انجام داده اند، ساختار و استحکام استخوانی بهتری نسبت به افرادی که صرفاً می دویدند، شنا می کردند یا دوچرخه سواری می کردند، داشتند.

واردن در بیانیه خبری دانشگاه گفت: تخصص در یک رشته ورزشی در سنین بسیار پایین به این معنی است که آن ها بیشتر در معرض آسیب هستند و در سطوح دانشگاهی و حرفه ای پیروز به پیشرفت نمی شوند.

واردن توصیه کرد که باید به ورزشکاران جوان فرصت داده شود تا رشد و پیشرفت مناسبی داشته باشند و حداقل تا سال اول دبیرستان تخصصی نشوند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2306

به "بسکتبال چه تاثیری در استحکام استخوان ها دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسکتبال چه تاثیری در استحکام استخوان ها دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید