اجرای نظام رتبه بندی معلمان باید بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد

به گزارش دیتاپد، نمایندگان مجلس مقرر کردند تا نظام رتبه بندی معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص و اجرا گردد.

اجرای نظام رتبه بندی معلمان باید بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 27 مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان آنالیز لایحه نظام رتبه بندی معلمان مقرر کردند که اجرای این لایحه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند جامع علمی کشور باشد.

این مصوبه بر اساس اصل ماده (1) بوده و از 246 نماینده حاضر در صحن مجلس، 182 نماینده به آن رای موافق دادند و 24 رای هم مخالف بود ضمن اینکه 5 رای هم ممتنع بود.

در ماده 1 این لایحه آمده است:

در اجرای جزء (2) بند الف ماده (63) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه مالی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت ها براساس تخصص و شایستگی ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام مند شایستگی های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه ای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام رتبه بندی معلمان مطابق مواد این قانون مشخص و اجرا می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2004

به "اجرای نظام رتبه بندی معلمان باید بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای نظام رتبه بندی معلمان باید بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید