شروع فرآیند صدور سند مالکیت پارکینگ های عمومی و تعهدی شهر تهران

به گزارش دیتاپد، معاون شهردار تهران از شروع فرآیند تدوین ساز و کار صدور سند مالکیت برای پارکینگ های عمومی و تعهدی شهر تهران با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران اطلاع داد.

شروع فرآیند صدور سند مالکیت پارکینگ های عمومی و تعهدی شهر تهران

به گزارش خبرنگاران، عبدالرضا گلپایگانی با بیان اینکه مدیریت زمین به سند مالکیت متکی است،گفت: توسعه شهری بدون مدیریت زمین و مالکیت بی معنی است و چون متولی اسناد مالکیت در شهرها طبق قانون ادارات ثبت هستند، ارتباط شهرداری با اداره ثبت اسناد و املاک مفید، موثر،لازم و لازم است.

وی اضافه نمود: ما در شهرداری به دنبال هوشمندسازی فرآیندها و حذف مراجعه مستقیم ارباب رجوع به شهرداری هستیم و به همین دلیل ضرورت ایجاد ارتباط بین شهرداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران بیش از قبل احساس می گردد.

گلپایگانی در ادامه گفت: به منظور رفع مسائل حوزه هوشمندسازی جلسه مشترک خوبی با مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان تهران داشتیم که در این جلسه به چند موضوع مهم رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه موضوع برقراری ارتباط سیستمی بین شهرداری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران به منظور حذف استعلامات کاغذی مطرح شد،اظهارکرد: این هدف با رفع شدن مسائل فنی، حقوقی وکارشناسی محقق می گردد و امیدواریم بتوانیم با یاری اداره ثبت استان تهران به این هدف برسیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، آنالیز مسأله اسناد مالکیت بازار تهران را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده گفت و گفت: ما در حال آنالیز بازار تهران از وجوه مختلف هستیم و یکی از این وجوه روشن شدن وضعیت مالکیت در بازار تهران است.

گلپایگانی تأکید کرد: مقرر شد در این زمینه با سازمان ثبت کار مشترکی انجام بدهیم، ضمن اینکه رکن سوم مهم رسیدگی به این مسأله مالکان هستند که خوشبختانه هم جامعه اسلامی بازار در این زمینه دلسوزانه پیگیر حل مسائل مربوط به بازار است و هم شورایاری بازار که به تازگی به جمع شورایاران شهر تهران اضافه شده اند.

وی اضافه نمود: موضوع سوم بحث سند مالکیت پارکینگ های مکانیزه بود که در این رابطه نیز با مدیرکل ثبت استان تهران گفتگو کردیم.

گلپایگانی با بیان اینکه قرار شد مسائل و مسائل این نوع پارکینگ ها در جلسات کارشناسی آنالیز و حل گردد، گفت: هدف ما صدور سند مالکیت برای پارکینگ های مکانیزه است و در صورت رسیدن به این هدف دست ما در تأمین پارکینگ باز می گردد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اضافه نمود: در محدوده هایی که به لحاظ ابعاد زمین برای ساخت پارکینگ محدودیت وجود دارد یا جاهایی که موضوع تخریب و نوسازی به تأمین پارکینگ وابسته شده است یا در محلاتی که سرانه پارکینگ عمومی پایین است با استفاده از زمین هایی که ظرفیت ساخت پارکینگ های مکانیزه دارند، این ظرفیت افزایش می یابد.

وی توضیح داد: در این راستا مهم ترین مانع ما امکان صدور سند مالکیت برای چنین پارکینگ هایی است که در این مورد با اداره ثبت گفت وگو کردیم و امیدواری هایی در زمینه صدور سند مالکیت پارکینگ های عمومی ایجاد شد.

گلپایگانی موضوع دیگر مورد گفت وگو را پارکینگ های تعهدی عنوان نمود و گفت: در نظر داریم خارج از ملک افراد و به شعاع 250 متر یا بیشتر، سند مالکیت پارکینگ، پیوست به سند مالکیت ملک اصلی صادر بگردد. این یکی از موضوعات مبتلابه شهرداری تهران است که اداره ثبت استان تهران نیز در جریان موضوع قرار و در یک صورت جلسه مشترک حل این مسأله مورد توجه دو طرف نهاده شد.

وی در ادامه گفت: قرار شد کلیه مسائل فنی و حقوقی مربوط به دریافت سند مالکیت برای تک تک واحدها در پارکینگ های عمومی در یک فرآیند کارشناسی مورد آنالیز قرار بگیرد تا بدین شکل خدمات بهتری به شهروندان ارائه کنیم.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری، گلپایگانی در سرانجام اظهارکرد: این اقدامات به افزایش مدیریت هماهنگ بین سازمان های مختلف و شهرداری تهران یاری می نماید چرا که هرکدام از این سازمان ها بنا به ضرورتی ایجاد شده اند و هماهنگی آن ها در یک سامانه یکپارچه می تواند باعث تبادل اطلاعات و آسان تر شدن امور و در نهایت انتفاع بیشتر شهروندان گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 384

به "شروع فرآیند صدور سند مالکیت پارکینگ های عمومی و تعهدی شهر تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فرآیند صدور سند مالکیت پارکینگ های عمومی و تعهدی شهر تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید