تحقق 78 درصدی تعهد اشتغال در گلستان

به گزارش دیتاپد، استاندار گلستان گفت: تعهد معین شده دولت برای اشتغال در استان 20 هزار نفر بوده است که تا به امروز 15 هزار و 662 شغل معادل 78 درصد تعهد محقق شده است.

تحقق 78 درصدی تعهد اشتغال در گلستان

به گزارش خبرنگاران، سید مناف هاشمی اظهار کرد: البته ما در استان ایجاد 30 هزار شغل را هدف گذاری کردیم که بر این اساس تاکنون 52 درصد اشتغال محقق شده است. وی توضیح داد: هم اکنون اعتبارات جاری استان 72 درصد تخصیص و اعتبارات عمرانی 37 درصد اختصاص یافت. استاندار گلستان اظهار داشت: در حوزه اشتغال روستایی 162 میلیارد تومان اعتبارات کم بهره در استان در نظر گرفته شده بود که تا به امروز بیش از این میزان، مجموعاً 201 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. میانگین جذب در کشور 70 درصد بوده اما ما توانستیم 125 درصد جذب داشته باشیم. هاشمی اظهار داشت: 2000 میلیارد تومان طرح سرمایه گذاری در استان مطرح شده که تاکنون 1100 میلیارد تومان سرمایه گذاری رخ داده است.37 واحد به چرخه فراوری بازگشتند وی اضافه کرد: با پرداخت تسهیلات رونق فراوری، 37 واحد فراوریی ورشکسته یا تعطیل شده استان دوباره به چرخه فراوری بازگشتند. استاندار گلستان گفت: سال جاری استان گلستان با پرداخت 257 میلیارد تومان تسهیلات رونق فراوری به 75 واحد، رتبه دوم کشور را دارا است.

اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار استانی برای ایجاد زیرساخت در آشوراده

وی در ادامه در خصوص طرح گردشگری آشوراده، گفت: مجوزهای لازم برای اجرای این طرح اخذ شده و به زودی کلنگ این پروژه به زمین خواهد خورد. 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی را برای ایجاد زیر ساخت های لازم اختصاص دادیم. هاشمی با اشاره به این که این کار به سازمان همیاری شهرداری استان واگذار شده است، گفت: پیش بینی می کنیم که مقدمات این پروژه تا سال آینده انجام گردد و سال آینده بتوانیم از بخش خصوصی دعوت به همکاری کنیم. وی با تأکید بر عزم جدی برای احیای خلیج گرگان، اظهار کرد: طرح احیای خلیج گرگان پس از انجام مطالعات متعدد، در سازمان محیط زیست کشور مصوب شد. 58 میلیارد تومان برای این طرح برآورد شده که باید در بودجه 98 پیش بینی گردد.

اختصاص 6 میلیارد تومان اعتبار برای پارک پسماند

وی با اشاره به این که فاز نخست پارک پسماند به سرانجام رسید، گفت: 2 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شد و در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به پروژه پتروشیمی در استان، گفت: پروژه پتروشیمی یک پروژه معمولی و کوچک نیست و برای اجرای آن مقدمات فراوانی وجود دارد. پیگیر فراهم کردن مقدمات هستیم. در این زمینه با وزارتخانه های مربوطه و بخش خصوصی و دولت ارتباط گرفتیم تا این پروژه نیز به سر انجام برسد. هاشمی به مسائل کشاورزان استان هم اشاره نمود و گفت: امیدواریم سال جاری قیمت های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به نحوی اصلاح گردد که کشاورزان متضرر نشوند. این موضوع را با همکاری نمایندگان پیگیری می کنیم.

اولویتم انتخاب معاونین بومی است

وی به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان هم اشاره نمود و گفت: همه کسانی که مشمول این قانون هستند باید کنار بروند، ماهم حتما به قانون عمل خواهیم کرد. دو معاون من که بازنشسته هستند از دو ماه گذشته استعفاء خودشان را به من دادند، اما من از آن ها تا آخرین زمان قانونی استفاده خواهم کرد. این افراد سرمایه های ما هستند و باید به خدمات آن ها احترام بگذاریم. استاندار گلستان یادآور شد: رایزنی های مختلف در خصوص انتخاب معاون سیاسی و معاون اقتصادی اجرا شده و اولویت انتخاب با گزینه های بومی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 95

به "تحقق 78 درصدی تعهد اشتغال در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق 78 درصدی تعهد اشتغال در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید