2، 6 میلیون پوند هزینه نوسازی مرکز کنفرانس های خبری به سبک کاخ سفید در دفتر نخست وزیری انگلیس

به گزارش دیتاپد، خبرگزاری خبرنگاران- رسانه های انگلیسی گزارش کردند، دولت این کشور بیش از 2.6 میلیون پوند را صرف یک سری نوسازی ها با هدف برگزاری کنفرانس های مطبوعاتی به سبک کاخ سفید نموده است.

2، 6 میلیون پوند هزینه نوسازی مرکز کنفرانس های خبری به سبک کاخ سفید در دفتر نخست وزیری انگلیس

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، در حالی که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به خاطر انتشار یک گزارش دیگر درباره صرف اعتبارات برای نوسازی اقامتگاه رسمی خود تحت فشار قرار گرفته، در یک گزارش دیگر مبلغ نوسازی های دیگری که برای برگزاری نشستهای خبری پرسش و پاسخ با خبرنگاران صرف شده فاش شده است.

حزب کارگر انگلیس اولویتهای نخست وزیر این کشور برای صرف میلیونها پوند پول بر سر پروژه های بی فایده ضمناً زدن جیب کارمندان سرویس ملی سلامت را زیر سوال برد؛ اخیرا طرح پیشنهادی دولت انگلیس برای افزایش حقوق تنها یک درصدی کارمندان حوزه بهداشت و درمان باعث خشم فزاینده شده است.

سال گذشته میلادی یک برنامه نوسازی و اصلاح گسترده در اقامتگاه رسمی نخست وزیر انگلیس موسوم به شماره 9 خیابان داونینگ در حالی کلید خورد که دولت لندن به اعلام برنامه ها در مورد برگزاری نشستهای خبری با پوشش تلویزیونی که اجرایشان در طول همه گیری کروناویروس به تاخیر افتاد پرداخت.

دفتر کابینه دولت انگلیس روز آدینه در پاسخ به یک درخواست بر مبنای قانون آزادی اطلاع رسانی به اعلام ریز هزینه هایی با میزان مجموعا 260776767 پوند با عدم لحاظ مالیات بر ارزش افزوده به طور عمده پرداخت.

این واحد دولت اعلام داشت، اعتبارات برای اجازه به پخش روزانه برنامه های سازمانهای خبری در داخل ساختمانی با رتبه یک صرف شده است.

در این پاسخ عنوان شد: این برنامه لزوما نیازمند اموری همچنین تجهیزات صوتی و تصویری، زیرساخت اینترنت، کارهای الکتریکی و نور است. این هزینه کردن در راستای نفع عمومی است چرا که طرح جدید پخش برنامه ها از نشستهای خبری در لابی منجر به افزایش پاسخگویی عمومی و شفافیت درباره کار این دولت چه الان و چه در آینده خواهد شد. یک چنین هزینه ای برای نگهداری و تاسیسات فنی منعکس کننده این است که ساختمان شماره 9 خیابان داونینگ یک ساختمان فهرست شده به عنوان رتبه یک است.

بعضی قانونگذاران مخالف دولت از این رقم برای انتقاد از توصیه اخیر دولت به افزایش حقوق یک درصدی حقوق کارمندان سرویس ملی سلامت این کشور به رغم وارد آمدن فشارهای فزاینده به آنها در طول همه گیری کروناویروس استفاده کردند.

آنجلا رینر، معاون رهبر حزب کارگر گفت: حدود صد سال طول می کشد تا یک پرستار جدیدا صلاحیت پیدا نموده این مقدار پول را کسب کند. این اوج اولویتهای انحرافی بوریس جانسون است که می تواند میلیونها پوند پول را صرف پروژه های بی فایده ضمناً زدن جیب کارمندان سرویس ملی سلامت کند.

همچنین دیزی کوپر، معاون رهبر حزب لیبرال دموکرات نیز بیان کرد: این چیزی به جز یک پروژه پرهزینه بی فایده نبوده و سند و مدرک دیگری است از این که دولت اولویتهای بی فایده را به اولویت های ملموس و اساسی ترجیح می دهد.

اخیرا دولت انگلیس به دنبال انتشار گزارشی درباره اینکه جانسون ایجاد یک خیریه برای کسب هزینه نوسازی اقامتگاه رسمی اش را در نظر گرفته، جنجال به پا کرد به نحوی که خود دولت نیز آن را تکذیب نکرد.

در گزارش جدید عنوان شده که طرح مربوط به هزینه های کنفرانس های تلویزیونی از سوی لی کین، مشاور سابق جانسون مطرح شده است.

اما بر اساس گزارشها او با اینکه آلگرا استراتون، خبرنگار سابق، گزینه نخست وزیر برای انتصاب به عنوان دبیر مطبوعاتی به منظور رهبری نشستهای خبری به عنوان سخنگوی دولت باشد مخالفت نموده است.

کین بعدا دولت انگلیس را همراه با دومینیک کامینگز به دنبال بالا دریافت نزاع قدرت در پشت صحنه در داخل مقر شماره 10 خیابان داونینگ ترک کرد.

همچنین گزارش شده که حقوق دبیر مطبوعاتی بر مبنای تجربه کاری خواهد بود اما گزارشها نشان دادند که حقوق این سمت از پول مالیات دهندگان به میزان 100000 پوند در سال پرداخت می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1654

به "2، 6 میلیون پوند هزینه نوسازی مرکز کنفرانس های خبری به سبک کاخ سفید در دفتر نخست وزیری انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2، 6 میلیون پوند هزینه نوسازی مرکز کنفرانس های خبری به سبک کاخ سفید در دفتر نخست وزیری انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید