2 سال معافیت بیمه ای کارفرمایان برای به کارگیری نیروی کار جدید

به گزارش دیتاپد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی طرح مشوق بیمه کارفرمایی، در صورتی که کارفرما نیروی کار جدید را به کار گیری کند، از معافیت بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال بهره مند خواهد شد.

2 سال معافیت بیمه ای کارفرمایان برای به کارگیری نیروی کار جدید

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده با بیان این مطلب افزود: طرح مشوق بیمه کارفرمایی با هدف تحرک بخشیدن به بازار کار کشور، حمایت از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصلاح و ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل اجرایی این طرح، در صورتی که کارفرما نیروی کار جدید را به کار گیری کند از معافیت بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال بهره مند خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین کارفرمایان در صورت جذب افرادی که از دوره مقدماتی طرح کارورزی (دوره 3 ماهه) در کارگاه ها و موسسات مشمول دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی استفاده کرده اند، حداکثر تا 21 ماه می توانند از مشوق بیمه ای استفاده کنند.

جهاندیده شرح داد: مشوق بیمه ای وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری (جمعاً به میزان 23 درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای کار) که در چارچوب دستورالعمل، ماهانه از سوی دولت (وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی) به حساب کارفرما واریز می شود.

وی شرایط کارفرمایان برای استفاده از این طرح را ثبت نام در سامانه مشوق بیمه ای به نشانی اینترنتی http://moshavegh.mcls.gov.ir و دارا بودن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد کارگاهی تامین اجتماعی بیان نمود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: نیروی کار جدید هم باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، سن حداکثر 38 سال و 36 ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی باشد.

جهاندیده تاکید کرد: نیروهای جدید نباید جایگزین نیروهای قبلی کارفرما شوند و ملاک جدید بودن نیروهای جذب شده نیز افزایش نیروها نسبت به لیست بیمه دو ماه قبل از ثبت نام کارفرماست.

وی از جمله ویژگی های طرح مشوق بیمه ای کارفرمایان را عدم محدودیت ظرفیت پذیرش نیروی کار جدید بیان نمود و افزود: پرداخت وجه مشوق های بیمه ای مستقیماً به حساب کارفرما، امکان بهره مندی واحدهای آسیب دیده از کرونا حتی با به کارگیری مجدد نیروی بیکار شده قبلی، امکان بهره مندی کارگاه های جدید التاسیس و امکان استفاده از بیمه بیکاری برای افراد جذب شده در قالب طرح در صورت بیکار شدن، از دیگر مزایای این طرح است .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1474

به "2 سال معافیت بیمه ای کارفرمایان برای به کارگیری نیروی کار جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 سال معافیت بیمه ای کارفرمایان برای به کارگیری نیروی کار جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید