11 پروژه آبفای فارس در هفته دولت افتتاح می گردد

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، محمد علی قلندری صبح چهارشنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران تاکید نمود: خبرنگاران صدای مردم بی صدای جامعه هستند که با شجاعت فعالیت می نمایند.

11 پروژه آبفای فارس در هفته دولت افتتاح می گردد

وی تاکید نمود: آب و قلم احتیاج جامعه است که باعث برطرف تشنگی مردم می گردد.

مدیرعامل آبفای فارس اضافه نمود: 82 شهر با 200 روستا و 2 میلیون نفر تحت پوشش هستند و حجم مخازن 620 هزار مترمکعب است.

قلندری ادامه داد: طول شبکه فاضلاب حدود 1 هزار کیلومتر است و 168 دستگاه سامانه گندزدایی است.

وی با اشاره به چالش های موجود در موضوع آب نیز گفت: کاهش بارندگی طولانی مدت، برداشت و مصرف بی رویه در بخش کشاورزی که باعث فرونشست زمین گردیده و بحث قیمت اندک آب بها از مشکلات است.

مدیرعامل آبفای فارس یادآور گردید: امسال را با کاهش 63 درصدی کاهش بارندگی و 50 درصد از در مقایسه با بلند مدت کاهش داشتیم که کارگروه های مختلف و راه های گوناگون نیز فعال گردیدند.

قلندری توضیح داد: پیش بینی ما بروز مشکل برای 15 شهر بود که تنها در برخی از روزهای گرم 10 شهر با مشکلات روبرو گردیدند که به سرعت برطرف گردید و امروز 2 شهر با مشکل روبرو هستند.

وی ادامه داد: افزایش درجه حرارت، افزایش مشترکین و کاهش بارندگی باید باعث افزایش مصرف می گردید اما با همکاری مردم شاهد کاهش مصرف بودیم البته باید 20 درصد مصرف کم گردد که مشکلی نیز ایجاد نمی کند.

مدیرعامل آبفای فارس تاکید نمود: میزان پرت آب در فارس پایین تر از میانگین کشوری است و امسال مهندسی مجددی که انجام گردید در همین راستا بوده است اما یک چهارم شبکه احتیاجمند بازسازی است که احتیاجمند 200 میلیارد تومان هستیم.

قلندری یادآور گردید: انتقال آب از خلیج فارس در دستورکار قرار گرفته است اما اگر خودمان مدیریت مصرف کنیم بسیار بهتر است زیرا انتقال آب از خلیج فارس هزینه سنگین دارد اما در جای خود باید انجام گردد.

وی اضافه نمود: با مصرف بهینه می توانیم آب را با نرخ ارزان مصرف کنیم.

مدیرعامل آبفای فارس تاکید نمود: امنیت غذایی، ابعاد سیاسی و اجتماعی همه به وضعیت آب بستگی دارند بنابر این باید مدیریت گردد.

قلندری تاکید نمود: نرخ آب باید اصلاح گردد زیرا نرخ فراوری آب در هر مترمکعب 1200 تومان اما فروش 500 تومان بوده که نرخ مصرف خانگی از این هم کمتر است.

وی در خصوص پروژه های جدید نیز گفت: 11 پروژه در 10 شهر با اعتبار بیش از 17 میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید که 21 هزار 100 خانوار ار خدمات استفاده می نمایند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 10 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 9

به "11 پروژه آبفای فارس در هفته دولت افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 پروژه آبفای فارس در هفته دولت افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید