گسترش فقر در سایه خوشگذرانی های شاهزادگان سعودی

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران، مضاوی الرشید یکی از مخالفان سعودی در مقاله خود در سایت میدل ایست آی با اشاره به گسترش فقر در عربستان تاکید کرد: سیاست های ریاضتی عربستان سعودی باعث می شود تا قشر جدیدی از مخالفان سیاسی در این کشور به وجود آید.

گسترش فقر در سایه خوشگذرانی های شاهزادگان سعودی

وی در ادامه افزود: این اقدامات ریاضتی عربستان هنوز در آغاز راه است و همچنان ادامه خواهد داشت به طوری که حقوق کارمندان کاهش پیدا خواهد کرد.

الرشید تاکید کرد: تبادلات اجتماعی میان سعودی ها و حاکمان این کشور در حال فروپاشی است. مردم عربستان در برابر خدماتی که از سوی دولت دریافت می کردند به حاشیه راندن خود از لحاظ سیاسی و عدم برگزاری انتخابات و همچنین سرکوب را تحمل می کردند اما اگر این خدمات ارائه نشود شاهد فروپاشی این تبادلات خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: در طول قرن گذشته مخالفان سعودی بیشتر از لحاظ ایدئولوژیک و نه مسائل اقتصادی دیدگاه های خود را اعلام می کردند. ما شاهد به هدر رفتن ثروت کشور در راستای اجرای پروژه های بی فایده هستیم. تا چه زمانی سعودی ها می توانند در برابر این فقر و امتیازات برخی افراد در کشور سکوت کنند.

الرشید تاکید کرد: سعودی ها باید برای تعیین سرنوشت خود وارد عمل شوند. هزینه های بسیار زیادی برای پروژه هایی نظیر چشم انداز 2030 تلف شده است، پروژه هایی که برای توهمات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان تنها جنبه تبلیغاتی دارند. در حالی که درآمدهای شاهزادگان هیچ تغییری نکرده است و آنها همچنان به خوشگذرانی های خود ادامه می دهند.

وی افزود: ریاض مبالغ هنگفتی در منطقه و علیه کشورهایی نظیر یمن و خرید سلاح خرج کرده که هیچ فایده ای برای عربستان و مردم این کشور نداشته و بالعکس ثروت های کشور را به باد داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1153

به "گسترش فقر در سایه خوشگذرانی های شاهزادگان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش فقر در سایه خوشگذرانی های شاهزادگان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید