توسعه حمل و نقل ترکیبی در تهران ، خیابان های شهید آیت و افسریه پیاده راه می شوند

به گزارش دیتاپد، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از توسعه حمل ونقل ترکیبی با موضوع پیاده روی با اولویت خیابان های شهید آیت و افسریه اطلاع داد.

توسعه حمل و نقل ترکیبی در تهران ، خیابان های شهید آیت و افسریه پیاده راه می شوند

به گزارش خبرنگاران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت خط کشی معابر و لزوم استفاده از رنگ های باکیفیت و استاندارد به این منظور، از عدم تمرکز مدیریت و تجمیع مسئولیت در نگهداشت معابر شهر به عنوان یک معضل نام برد و گفت: همه ابزارها و تجهیزات موجود در معابر مثل تابلو، چراغ هدایت، جدول، پل، گاردریل، ایستگاه اتوبوس، خط کشی، آسفالت و ... در دست یک نهاد نیست و هر کدام از این موارد، متولی خاص خود را دارد که این پراکندگی مسئولیت، برای اداره صحیح شهر مضر است.

جلال بهرامی با اعلام اینکه برای ارتقاء و بهبود سطح خدمات رسانی به مردم، معابر باید یک متولی داشته باشند تا از پراکندگی و آشفتگی در امور جلوگیری گردد، اضافه نمود: به این منظور، کوشش می کنیم تا با هماهنگی معاونت فنی و عمرانی و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، اقدام لازم را برای انتخاب یک پیمانکار واحد برای نگهداری هر بزرگراه مرکز انجام دهیم.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، موضوع انسان محوری در حوزه حمل و نقل شهری را مورد تأکید قرار داد و با اعلام اینکه آرام سازی معابر و توسعه پیاده راه ها را پیگیری می کنیم و هیچ بخشنامه ای، اختیارات این معاونت را در این زمینه محدود نخواهد کرد، گفت: آرام سازی معابر و ایجاد پیاده راه ها به توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و کاستن آلودگی هوای ناشی از آن یاری می نماید.

بهرامی با اعلام اینکه در احداث پیاده راه ها باید محل هایی را نیز برای تردد دوچرخه، اسکوتر و موتور برقی در نظر بگیریم و در این صورت، بخش بیشتری از شهروندان از این مسیرها استقبال می نمایند، گفت: قسمتی از حمل و نقل ترکیبی باید بر محور پیاده روی پایدار باشد، چنانچه در کشورهای پیشرفته، حداقل 10 درصد از سفرهای روزانه به وسیله پیاده روی انجام می گردد و در تهران نیز درصدد هستیم تا سهم پیاده روی و دوچرخه سواری را در سفرهای شهری افزایش دهیم.

او با تأکید بر اینکه البته در این خصوص نباید بی گدار به آب بزنیم و باید از تجارب منفی گذشته مثل سنگفرش کردن خیابان 17 شهریور درس بگیریم، اضافه نمود: از این رو، کارکرد معابر نباید تک منظوره باشد، بلکه در ساعات اوج ترافیک، باید اجازه ورود خودروها به بخشی از معابر داده گردد و در بقیه ساعات، فقط عابران پیاده از آنها بهره مند شوند و این رویکرد، مشروط به انجام مطالعات و آنالیز های لازم در خیابان هایی مثل شهید آیت و افسریه، قابلیت اجرا دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1402 بروزرسانی: 21 مرداد 1402 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2432

به "توسعه حمل و نقل ترکیبی در تهران ، خیابان های شهید آیت و افسریه پیاده راه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه حمل و نقل ترکیبی در تهران ، خیابان های شهید آیت و افسریه پیاده راه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید