گالوپ: اکثر آمریکایی ها خواهان استیضاح و برکناری ترامپ هستند

به گزارش دیتاپد، نتایج نظرسنجی جدید گالوپ حاکی از آن است که اکثر آمریکایی ها خواهان استیضاح و برکناری رئیس جمهور کشور خود هستند.

گالوپ: اکثر آمریکایی ها خواهان استیضاح و برکناری ترامپ هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نتایج نظرسنجی جدید گالوپ حاکی از آن است که 52 درصد از مردم آمریکا خواستار استیضاح و برکناری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند.

بنا به گزارش پایگاه خبری هیل، نتایج این نظرسنجی که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، نمایانگر افزایش هفت درصدی حمایت آمریکایی ها از استیضاح ترامپ در مقایسه با نظرسنجی ماه ژوئیه گالوپ در مورد این موضوع است.

نظرسنجی جدید گالوپ نشان می دهد که 46 درصد از شرکت کنندگان، اصرار داشتند که ترامپ نباید استیضاح و برکنار گردد.

طبق این گزارش، حمایت از استیضاح ترامپ در میان دموکرات ها همچنان چشمگیر است و 89 درصد از آنها حامی شروع این فرایند هستند و این در حالی است که 55 درصد از هواداران احزاب مستقل نیز نظر مشابهی دارند ولی تنها 6 درصد از جمهوری خواستار از استیضاح و برکناری ترامپ حمایت کردند که یک درصد کمتر از نظرسنجی ماه ژوئن است.

نظرسنجی گالوپ همچنین افزایش محبوبیت کنگره در نزد مردم آمریکا در ماه گذشته را نشان داد در حالیکه 25 درصد از بزرگسالان آمریکا گفتند که از عملکرد کنگره رضایت دارند که در مقایسه با محبوبیت 18 درصدی کنگره در ماه سپتامبر و قبل از آنکه نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، شروع فرایند استیضاح ترامپ را اعلام کند، افزایش داشته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که میزان محبوبیت کنگره در میان هواداران حزب دموکرات با افزایش چشمگیری در مقایسه با یک ماه قبل روبرو بوده است به طوریکه 34 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از عملکرد کنگره رضایت دارند و این در حالی است که این رقم در ماه گذشته 19 درصد بود.

این نظرسنجی همچنین افزایش 6 درصدی محبوبیت کنگره در میان هواداران احزاب مستقل را نشان داد و این در حالی است که میزان محبوبیت کنگره آمریکا در بین هواداران جمهوری خواه بدون تغییر و همان 17 درصد باقی ماند.

طبق این گزارش، میزان محبوبیت ترامپ در میان مردم آمریکا تقریباً ثابت بود به طوریکه 39 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی، عملکرد ترامپ را تأیید کردند و این در حالی است که میزان محبوبیت وی در ماه سپتامبر در میان مردم آمریکا، 40 درصد بود.

جدیدترین نظرسنجی گالوپ در میان یکهزار و 526 فرد بزرگسال آمریکایی و به وسیله گفت وگوی تلفنی و در بازه اول تا 13 اکتبر (9 تا 21 مهرماه) با حاشیه خطا 3 درصد انجام گرفته است. شرکت کنندگان از 50 ایالت آمریکا و واشنگتن دی سی بودند.

افشای فشار ترامپ به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور جدید اوکراین برای پیشبرد پرونده قضایی علیه بایدن ها، به شروع رسمی تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا منجر شده است.

محتوای مکالمات تلفنی فاش شده رئیس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی اش حکایت از آن دارد که ترامپ از زلنسکی خواسته بود تا درباره فعالیت مالی جو بایدن رقیب دموکرات انتخاباتی اش و پسر وی هانتر بایدن که از اعضای هیأت مدیره یک شرکت در اوکراین بوده، تحقیق کند و از این طریق به ارتقا صندلی ترامپ در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2020 یاری کند.

با اینحال ترامپ، ارتکاب هرگونه اشتباه را انکار نموده و گفته که در این فرایند غیرقانونی مشارکت و همکاری نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 499

به "گالوپ: اکثر آمریکایی ها خواهان استیضاح و برکناری ترامپ هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گالوپ: اکثر آمریکایی ها خواهان استیضاح و برکناری ترامپ هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید