وقتی نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس درباره حمله به داعش هماهنگ نیستند

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران: وزیر امور خارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی خود اعلام نمود لندن در حملات هوایی علیه داعش مشارکت نمی کند اما ظاهرا این موضعی هماهنگ شده با نخست وزیر انگلیس نبود.

وقتی نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس درباره حمله به داعش هماهنگ نیستند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس عصر پنجشنبه در برلین بیان کرد کشورش در حملات هوایی در سوریه علیه داعش مشارکت نخواهد کرد.

اما گاردین گزارش داد، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس حرف های هاموند را رد نموده است و سخنگوی کامرون بعد از حرفهای هاموند بیان کرد تا جایی که به نیروی هوایی بریتانیا مربوط می گردد هاموند هیچ چیزی را رد ننموده است.

سخنگوی کامرون در ادامه گفت که او اظهارات هاموند را اینگونه شفاف و تاکید می نماید وزیر امور خارجه به احتمال حملات هوایی علیه بشار اسد اشاره نموده است.

گاردین همچنین اظهارات هاموند پس از دیدارش با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان و در پاسخ به خبرنگار رویترز هنگامی از وی درباره پیشنهاد اوباما برای حملات هوایی علیه داعش در سوریه پرسیده شد را اینگونه آورده است که اجازه دهید صریح باشم، بریتانیا در هیچگونه حملات هوایی در سوریه شرکت نخواهد کرد. ما سال گذشته در مجلس عوام این بحث را انجام دادیم و آن موضع را دیگر آنالیز نخواهیم کرد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: یا هاموند اشتباه نموده است یا احتمالا دفتر نخست وزیر تمایلی نداشته هاموند در این برهه از زمان بگوید اختلافاتی میان سیاست لندن و واشنگتن وجود دارد. اظهارات هاموند با سخنرانی چهارشنبه شب باراک اوباما تناقض دارد که گفت ارتش آمریکا قادر است اهدافی را در سوریه شناسایی و بمباران کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 509

به "وقتی نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس درباره حمله به داعش هماهنگ نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس درباره حمله به داعش هماهنگ نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید