وزیر راه: پلیس شناسایی کند مرجع گواهینامه های رانندگی کجا است؟

به گزارش دیتاپد، وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود که اگر سهم خود را در ترانزیت افزایش ندهیم کوتاهی تاریخی کردیم و آیندگان ما را نمی بخشند.

وزیر راه: پلیس شناسایی کند مرجع گواهینامه های رانندگی کجا است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، محمد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز حمل ونقل، رانندگان و راهداران با بیان اینکه حمل ونقل به معنای واقعی کلمه شریان حیاتی هر کشور است، گفت: اگر این شریان حیاتی پرظرفیت و با انضباط عمل کند موتور محرک زندگی را موثر می نماید.

وی با بیان اینکه در چهارراه استراتژیک جهان واقع شدیم، اضافه نمود: با استفاده از تمام فرصت ها اقتصاد کشور را باید متاثر از ظرفیت های ترانزیتی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت مهندسی برای زیر بناهای حمل ونقل در جهت صدور خدمات مهندسی در زمره مواردی است که برای ایران افتخارآفرینی نموده، ادامه داد: در این سال های بعد از انقلاب بحث اهتمام و اعتقاد ویژه برای سازندگی بوده است. اگرچه دچار نوساناتی بوده ایم اما همیشه توسعه زیرساخت ها را دنبال کردیم و فرایند توسعه علی رغم تحریم ها پابرجا است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید 4 هزار کیلومتر بزرگراه به راه های کشور اضافه کردیم، گفت: حدود 580 کیلومتر آزادراه تا خاتمه دولت اضافه می گردد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن به 5 استان کشور در همین مدت رسیده و 1100 کیلومتر دیگر به خطوط ریلی کشور تا سال 1400 اضافه می گردد. 2000 کیلومتر راه روستایی آسفالته سال جاری تحویل می گردد و سال آینده این رقم را به 3000 کیلومتر می رسانیم.

وی در ادامه گفت: اگرچه منابع در اختیار با منابع مورد احتیاج تناسبی ندارد اما دنبال جبران این فاصله با مشارکت بخش خصوصی هستیم.

اسلامی با اشاره به سامانه های حمل ونقل گفت: احتیاجمند نوسازی ناوگان هستیم و باید به لحاظ کیفی راندمان در بخش حمل ونقل را بالا ببریم. در پرتوی سامانه های جدید سهولت در کار رانندگان ایجاد کنیم و ایمنی سفر را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود: با نوسازی ناوگان جاده ای باید در جهت کاهش مصرف انرژی و اعمال ملاحظات لازم برای حفظ محیط زیست باید در دستور کار قرار دهیم. باید بتوانیم قیمت تمام شده در حمل ونقل را کاهش و بهره وری را بالا ببریم تا حمل ونقل در ایران رقابت پذیر باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر سهم خود را در ترانزیت افزایش ندهیم کوتاهی تاریخی کردیم و آیندگان ما را نمی بخشند، گفت: ظرفیت 50 میلیون تنی ترانزیت را داریم اما در حال حاضر میزان ترانزیت از شبکه جاده ای ایران 10 میلیون تن است. با افزایش سهم ایران در ترانزیت باید خواب های پریشانی که برای ما مبنی بر حذف ایران از جاده ابریشم دیده اند برآب کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید این تصور که هر فردی ادامه تحصیل نمی دهد راننده می گردد را حذف کنیم، گفت: در تمام جهان برای رانندگی دوره های آموزشی برگزار می گردد و افراد گواهینامه های خاص و تخصصی در این حوزه کسب می نمایند.

وی با بیان اینکه ما از فرهنگ رانندگی در کشور رنج می بریم، گفت: تصادف های خونینی در بزرگراه ها و آزادراه های خود داریم که انتظار داریم پلیس شناسایی کند مرجع گواهینامه های رانندگی کجا است.

اسلامی همچنین اضافه نمود: رانندگان اتوبوس ها و حمل ونقل عمومی باید معلم و سرمشق رانندگی در کشور باشند. احتیاج داریم این رانندگان در کشور الگو شوند.

وی درباره سامانه سپهتن گفت: مردم باید بتوانند اتوبوسی که در آن مسافر دارند ردیابی نمایند. باید هر لحظه امکان رصد اتوبوس به وسیله مردم وجود داشته باشد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 659

به "وزیر راه: پلیس شناسایی کند مرجع گواهینامه های رانندگی کجا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر راه: پلیس شناسایی کند مرجع گواهینامه های رانندگی کجا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید