وزرای خارجه چین، کره جنوبی و ژاپن دیدار و مصاحبه کردند

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران: وزرای خارجه چین، کره جنوبی و ژاپن امروز شنبه برای نخستین بار در 3 سال گذشته با یکدیگر دیدار و تبادل نظر کردند تا برای ارتقای روابط کوشش نموده و زمینه لازم برای نشست سه جانبه رهبران را آماده نمایند.

وزرای خارجه چین، کره جنوبی و ژاپن دیدار و مصاحبه کردند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز ، روابط چین، کره جنوبی و ژاپن به علت اختلافات ارضی و تنش های تاریخی متوقف شده است. وزرای خارجه 3 کشور همچنین با برگزاری نشست های دو جانبه موافقت کردند تا برای واکنش به برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی، همکاری نمایند.

وانگ یی وزیر خارجه چین تاکید نمود که در دیدار با یون بیونگ سه وزیر خارجه کره جنوبی در مورد همه مسائل مورد علاقه پکن از جمله بانک سرمایه گذاری زیر ساختی آسیا و سامانه دفاع موشکی تاد، مصاحبه و رایزنی می نماید.

وزارت خارجه کره جنوبی نیز پس از دیدار وزرای خارجه کره جنوبی و چین با انتشار بیانیه ای بیان کرد که وزرای خارجه دو کشور متعهد شدند تا برای از سرگیری مصاحبههای معنادار برای انتها دادن به برنامه هسته ای کره شمالی، همکاری نمایند.

وزیر خارجه کره جنوبی همچنین دیدار جداگانه ای نیز با فومیو کیشیدا وزیر خارجه ژاپن داشته است. برگزاری این نشست در شرایطی بوده که روابط کره جنوبی و چین با ژاپن به خاطر اختلافات ارضی و موضع ژاپن در قبال اتفاقات جنگ جهانی دوم، رو به سردی گراییده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 567

به "وزرای خارجه چین، کره جنوبی و ژاپن دیدار و مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه چین، کره جنوبی و ژاپن دیدار و مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید