واکنش کره شمالی به رزمایش مشترک سئول و واشنگتن مذاکرات درباره تعلیق رزمایش کره جنوبی با آمریکا در حال اجرا است

به گزارش دیتاپد، کره شمالی رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی را تحریک آمیز و مستلزم واکنش از سوی پیونگ یانگ دانست.

واکنش کره شمالی به رزمایش مشترک سئول و واشنگتن مذاکرات درباره تعلیق رزمایش کره جنوبی با آمریکا در حال اجرا است

رسانه رسمی دولتی کره شمالی روز آدینه به نقل از یک نماینده ارتش این کشور ضمن اعلام این مطلب نوشت: اکنون همه چیز در حال بازگشت به نقطه آغاز پیش از نشست شمال-جنوب در سال 2018 است.

خبرگزاری یونهاپ پنجم اردیبهشت گزارش کرد که نیروهای هوایی کره جنوبی و آمریکا رزمایش مشترکی برگزار نموده اند که می تواند حامل هشداری برای کره شمالی باشد.

نیروی هوایی کره جنوبی جنگنده های اف 15 و کی اف 16 و ارتش آمریکا هواپیماهای اف 16 خود را در این رزمایش شرکت داده اند.

این رزمایش در شرایطی برگزار می گردد که کره شمالی در ماه های اخیر چندین بار آزمایش های موشکی انجام داده که مورد انتقاد دو کشور قرار گرفته است.

گزارش یونهاپ خاطر نشان کرد که از ماه نوامبر سال گذشته این رزمایش ها متوقف شده بود تا شاید راهی برای بهبود شرایط در شبه جزیره کره پیدا گردد.

اما به باور کره جنوبی و آمریکا نه تنها شرایط تغییری ننموده بلکه کره شمالی همچنان به آزمایش های موشکی خود ادامه داده است.

در این گزارش این رزمایش به عنوان هشداری برای کره شمالی اعلام شده بود که در روزهای اخیر آزمایش موشکی انجام داده است.

به نوشته یونهاپ، در امسال میلادی کره شمالی 5 بار آزمایش موشکی انجام داده که آخرین بار آن روز 14 آوریل با پرتاب موشک های کروز و موشک های هوا به زمین در دریای شرقی بوده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1144

به "واکنش کره شمالی به رزمایش مشترک سئول و واشنگتن مذاکرات درباره تعلیق رزمایش کره جنوبی با آمریکا در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کره شمالی به رزمایش مشترک سئول و واشنگتن مذاکرات درباره تعلیق رزمایش کره جنوبی با آمریکا در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید