واکنش شهرداری تربت جام به ماجرای پلمب منزل پیرزن و فرزند نابینا

به گزارش دیتاپد، روابط عمومی شهرداری تربت جام در اطلاعیه ای درخصوص پلمب عملیات ساخت واحد مسکونی در این شهرستان که متعلق به پیرزن و فرزند معلول او است، شرح داد.

واکنش شهرداری تربت جام به ماجرای پلمب منزل پیرزن و فرزند نابینا

جهت دریافت خدمات آلاچیق سنتی چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران به نقل از شهرداری تربت جام، روابط عمومی شهرداری تربت جام در اطلاعیه ای در مورد پلمب عملیات ساخت واحد مسکونی در این شهرستان که متعلق به پیرزن و فرزند معلول او است، شرح داد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

با سلام

در پی انتشار عکس و مطلبی مبنی بر پلمب عملیات ساخت وساز واحد مسکونی متعاق به پیرزن و فرزند معلول توسط شهرداری تربت جام باید یادآوری گردد که با توجه به اینکه شهرداری تربت جام از حضور مالک نابینا و فرزند معلول تا بعد پلمب ملک آگاه نبوده و این ملک از اواسط سال گذشته در حال بنایی و ساخت طبقه دوم است که اولین تذکر کتبی در 27 مهر 98 به مالک ابلاغ شده و تا به امروز 5 مرحله کتبی اخطار شد، 2 مرحله بعد از سال بوده، با وجود ابلاغ چندین تذکر شفاهی، کتبی و نصب بنر تخلفات ساختمانی روی دیوار این ملک، متأسفانه مالک هیچ گونه توجهی نداشته و بدون مراجعه به شهرداری به بنایی خود بدون پروانه ساخت و بدون ناظر ادامه داده و سقف طبقه دوم اجرا شد که در نهایت نیوجرسی (دیوار بتی) به نحوی مقابل در ورودی جاگذاری شده که مانع تردد افراد نمی گردد و فقط مانع ورود و خروج مصالح ساختمانی می گردد.

ضمن اینکه مالک توسط همکاران برای راه چاره قانونی، هدایت شدند و گفته شده که اگر نامه معرفی از ادارات محترم کمیته امداد یا بهزیستی ارائه نمایند، از طرف شهرداری هم در هزینه های صدور پروانه یاری و مساعدت می گردد و از جریمه های سنگین کمیسیون ماده صد پیشگیری می گردد، ولی هنوز هیچ اقدامی در این خصوص یا قانونی کردن ساخت وساز انجام نشده، در ضمن اخذ پروانه ساخت و داشتن مهندس ناظر سازمان نظام مهندسی سبب می گردد از اتفاقات یا خدای ننموده خسارت های بعدی پیشگیری گردد و متحمل خسارت های اقتصادی و خدای ننموده جانی نشوند.

تاکید می گردد با توجه به شرایطی در مطلب منتشر شده اشاره شده، این خانواده آسیب پذیر هستند، شاهد هستیم مالک در حال ساخت طبقه دوم روی ملک قبلی است و احداث سرویس پله و رفت و آمد به طبقه دوم با شرایط داشتن معلولین و فرد روشن دل سخت و شاید غیرممکن باشد، از آنجایی که این افراد در طبقه همکف ساکن هستند و مسئله ای تا به امروز برایشان پیش نیامده و نوه ایشان قصد ساخت طبقه دوم را داشته، باید مهندس ناظر سازمان نظام مهندسی بر مراحل ساخت وساز نظارت کافی داشته باشد که اتفاقی نیفتد.

در طبقه هم کف این ملک که از گذشته ساخته شده، بدون مجوز و فاقد استحکام بنا است، در ضمن مالک امروز برای اقدامات قانونی به شهرداری مراجعه نموده و به احترام احساسات مردم نیوجرسی بعد از ظهر شنبه 10 خرداد 99 برداشته شد.

دادستان، شهردار و خبرنگاران ایسنا، صدا و سیما، خراسان، قدس، همشهری و خبرنگاران از نزدیک از محل بازدید و نظرات مالک و پاسخ مسؤولان را شنیدند.

با تشکر

روابط عمومی شهرداری تربت جام

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1123

به "واکنش شهرداری تربت جام به ماجرای پلمب منزل پیرزن و فرزند نابینا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش شهرداری تربت جام به ماجرای پلمب منزل پیرزن و فرزند نابینا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید