هشدار سازمان جاسوسی کانادا پیش از دستگیری مدیر هوآوی

به گزارش دیتاپد، بر اساس اسناد جدیدی که در پرونده دستگیری مدیر اقتصادی شرکت هوآوی توسط کانادا به چشم می خورد سازمان جاسوسی کانادا نسبت به بدتر شدن رابطه با چین و شکل گیری شوک جهانی در پی این اقدام هشدار داده بود.

هشدار سازمان جاسوسی کانادا پیش از دستگیری مدیر هوآوی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تفریحی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش بین الملل خبرنگاران، بر اساس اسناد جدیدی که در پرونده دستگیری منگ وانژو، وجود دارد، سازمان جاسوسی کانادا نسبت به تبعات دستگیری وی به عنوان مدیر اقتصادی شرکت هوآوی توسط دولت کانادا و تیره شدن روابط با چین هشدار داده بود.

این سازمان پیش از دستگیری منگ گفته بود که این مسئله به شکل گیری شوک در دنیا منجر خواهد شد و روابط با چین را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این سند نشان می دهد که سازمان اطلاعات کانادا در ماه دسامبر 2018، منگ وانژو را در فرودگاه ونکوور زمانی که می خواست به سمت یک کشور ثالث تغییر پرواز دهد دستگیر نموده است.

این سازمان گفته است که دستگیری منگ به درخواست اداره تحقیقات فدرال آمریکا اجرا شده و در زمان رسیدن وی به فرودگاه ونکوور اجرایی شده است.

وکیل منگ با استناد به این گزارش می گوید دستگیری این مقام هوآوی در قالب یک توطئه اجرا شده است.

منگ متهم است که در همکاری با ایران و دور زدن تحریم های آمریکا علیه تهران توسط شرکت هوآوی دخیل بوده است.

وکلای منگ می گویند با توجه به آنکه در زمان همکاری شرکت هوآوی با ایران، اوتاوا تحریمی علیه تهران اعمال ننموده بود منگ جرمی مرتکب نشده و باید آزاد گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1119

به "هشدار سازمان جاسوسی کانادا پیش از دستگیری مدیر هوآوی" امتیاز دهید

1 کاربر به "هشدار سازمان جاسوسی کانادا پیش از دستگیری مدیر هوآوی" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جاسوسی کانادا پیش از دستگیری مدیر هوآوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید