هشدار امارات به استاندارد چارترد انگلیس، بستن حساب مشتریان پیگرد قضایی دارد

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران: درحالی که بانک انگلیسی استاندارد چارترد تحت فشار آمریکا موافقت نموده است 1400 تا 8000 حساب بانکی شعب خود در امارات را ببندد بانک مرکزی امارات هشدار داد استاندارد چارترد با این اقدام در امارات مورد پیگرد قضایی قرار می گیرد.

هشدار امارات به استاندارد چارترد انگلیس، بستن حساب مشتریان پیگرد قضایی دارد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گلف نیوز، بانک مرکزی امارات روز پنجشنبه خاطرنشان کرد، گروه بانکی استاندارد چارترد پس از آنکه در قالب یک مصالحه ضد پولشویی با مقامات آمریکایی توافق کرد که بعضی حساب های مشتریانش در امارات را ببندد، در این کشور مورد پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این توافق که روز سه شنبه اعلام شد، این بانک توافق کرد که 300 میلیون دلار جریمه بپردازد، به روابط با ریسک بالای خود با مشتریان تجاری کوچک و متوسط در امارات پایان دهد و انجام پرداخت ها به دلار برای بعضی مشتریانش در هنگ کنگ را به حالت تعلیق درآورد.

تهدید به پیگرد قضایی بیشتر در امارات وضعیت را برای پیتر ساندز، مدیر اجرایی استاندارد چارترد که کوشش دارد پس از مجموعه ای از تخلفات و کاهش در درآمدهای بانک، حمایت سرمایه گذاران را حفظ کند، پیچیده تر می سازد.

استاندارد چارترد با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: ما بیانیه صادر شده از سوی بانک مرکزی امارات را مورد توجه قرار دادیم. ما همیشه با ناظران قانونی مان همکاری می کنیم تا به نتایج درستی دست بیابیم.

در همین حال، ارزش سهام استاندارد چارترد امروز یک درصد افت کرد.

به گفته بانک مرکزی امارات، در این کشور، بین 1400 تا 8000 حساب بانکی استاندارد چارترد از مصالحه این بانک با مقامات آمریکایی تاثیر خواهند پذیرفت. بانک مرکزی امارات اضافه نموده است، همه حساب ها را آنالیز خواهد نمود تا هرگونه تخلفی را شناسایی کند.

در ادامه بیانیه بانک مرکزی امارات آمده است، این بانک انگلیسی از سوی صاحبان این حساب ها به دلیل آسیب مادی و معنوی ای که به آنها وارد شده تحت پیگیرد قضایی قرار خواهد گرفت.

همچنین اضافه شده است، واحد حمایت از مشتریان بانک مرکزی امارات تمایل دارد شکایات ارائه شده از سوی دارندگان حساب های مذکور را آنالیز کند.

بانک مرکزی امارات خاطرنشان کرد، هرچند استاندارد چارترد مقررات نظارتی آمریکا را اجرا ننموده است، اما شعبه های این بانک در امارات هیچ تخلف بارزی از مقررات بین المللی مبارزه با پولشویی مرتکب نشده اند.

دوبی در امارات، که یک مرکز مهم مبادلات اقتصادی در خاورمیانه است، مانند دیگر مراکز بانکی، از سوی واشنگتن برای مبارزه با اقدامات پولشویی و دور زدن تحریم ها توسط تجار ایرانی تحت فشار بوده است.

117

منبع: تسنیم
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 570

به "هشدار امارات به استاندارد چارترد انگلیس، بستن حساب مشتریان پیگرد قضایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار امارات به استاندارد چارترد انگلیس، بستن حساب مشتریان پیگرد قضایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید