نیازمند جذب سالانه 800 عضو هیات علمی هستیم

به گزارش دیتاپد، رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه 300 تا 400 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال بازنشسته می شوند، گفت: ما احتیاج داریم سالیانه حدود 800 هیات علمی جذب دانشگاه ها کنیم.

نیازمند جذب سالانه 800 عضو هیات علمی هستیم

دکتر سید علی حسینی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب با اشاره به فعالیت 13 هزار و 500 عضو هیأت علمی رسمی و پیمانی در دانشگاه های زیرمجموعه وزارت بهداشت، اظهار کرد: حدود 30 تا 40 درصد از اعضای هیأت علمی ما در دانشگاه های علوم پزشکی زن هستند. در واقع اگر فراخوان های چند سال گذشته را آنالیز کنیم قطعا تعداد اعضای هیأت علمی زن جذب شده در وزارت بهداشت با آقایان برابری می نماید.

وی در پاسخ به این سوال که تقاضا برای جذب در کدام رشته های دانشگاه علوم پزشکی کمتر است؟ گفت: ما در جذب اعضای هیأت علمی در رشته های علوم پایه هیچ مسئله ای نداریم چرا که فارغ التحصیلان رشته های مختلف علوم پایه به اندازه کافی تربیت شده اند. اما نگران این هستیم که در بعضی از دانشگاه های کمتر برخوردار نتوانیم در بعضی رشته های بالینی جذب هیات علمی داشته باشیم به همین جهت احتیاج به نیروی انسانی در این دانشگاه ها را به وسیله متعهدین خدمت به وزارت بهداشت برطرف خواهیم کرد.

دکتر حسینی با اشاره به ضوابط استخدام هیات علمی در وزارت بهداشت، تأکید کرد: اصولا جذب دولتی احتیاجمند صدور مجوز سازمان امور اداری و استخدامی است و اینگونه نیست که وزارت بهداشت هر سال هر تعدادی که نیرو احتیاج داشته باشد را جذب کند. اما ما به طور سالیانه احتیاجمند استخدام حدود 800 عضو هیأت علمی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستیم.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت همچنین خاطر نشان کرد: در دانشگاه های مختلف علوم پزشکی سالیانه افراد به تناسب سالهای خدمتی که انجام می دهند، می توانند بازنشسته شوند، اما شرایط بازنشستگی برای استادیار، دانشیار و استاد در رتبه های مختلف، متفاوت است به همین دلیل پیش بینی ما این است که سالیانه 300 تا 400 نفر از اعضای هیأت علمی وزارت بهداشت با توجه به رتبه ای که در کشور دارند، بازنسشته می شوند و در طول پنج سال گذشته 200 نفر بازنشسته داشتیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 883

به "نیازمند جذب سالانه 800 عضو هیات علمی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازمند جذب سالانه 800 عضو هیات علمی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید