نگاه جامعه شناختی به بحران کرونا

به گزارش دیتاپد، انجمن علمی برنامه ریزی اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری انجمن علمی پژوهش و رفاه دانشگاه یزد، نشست آنلاین نگاه جامعه شناختی به بحران کرونا را برگزار می نمایند.

نگاه جامعه شناختی به بحران کرونا

به گزارش باشگاه دانشجویان خبرنگاران، ویروس کرونا مناسبات اجتماعی ما را به شدت تحت تأثیر قرار داده و خیلی از نهادهای اجتماعی را تعطیل یا فعال تر از گذشته نموده و شکل جدیدی از مناسبات اجتماعی را به وجود آورده، است. به خصوص اینکه شرایطی به وجود آمده که مردم بیشتر از اینکه در محیط واقعی با هم ارتباط برقرار نمایند در محیط مجازی با هم ارتباط می گیرند، در نتیجه فضای مجازی بر مناسبات واقعی سلطه و استیلای بیشتری پیدا نموده و این پیامدهای متعددی برای جامعه می تواند داشته باشد و تغییراتی را در ترکیبات اجتماعی می تواند به وجود بیاورد و نقش نهادهای مجازی و مناسبات مجازی را پررنگ تر از گذشته می نماید. در نتیجه جامعه شناسی ما در اثر این بحران به سمت جامعه شناسی مجازی سوق پیدا می نماید.

از طرف دیگر بحران کرونا یک بحران فراملی است که همه کشورهای دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است این هم جامعه شناسی ما را به سوی جامعه شناسی فراملی راهنمایی می نماید. جامعه شناسی که الان داریم بیشتر جامعه شناسی ملی است که موضوعات را بیشتر در چارچوب مرزهای ملی مورد آنالیز قرار می دهد و تبیین نماینده متغیرهای ملی هستند. در حالی که با این اتفاق می توان پیش بینی کرد که جامعه شناسی ما به سمت جامعه شناسی فراملی رود و متغیرهای فراملی را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهد.

این نشست با موضوع مقایسه و آنالیز سیاست های کشورهای مختلف در مقابله با کرونا با ارائه و سخنرانی محمد مبارکی ـ دکترای جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران(دانشگاه یزد) و صادق پیوسته ـ دکترای جامعه شناسی(دانشگاه علامه) برگزار می گردد.

نشست آنلاین نگاه جامعه شناختی به بحران کرونا روز شنبه هشتم آذر ماه ساعت 19 به صورت آنلاین در google meet برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1495

به "نگاه جامعه شناختی به بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه جامعه شناختی به بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید