نماینده مجلس قرقیزستان: آتامبایف به دنبال انقلاب سوم است

به گزارش دیتاپد، نماینده مجلس قرقیزستان با انتقاد از مواضع اخیر آتامبایف، رئیس جمهور سابق قرقیزستان را به تحریک مردم و تلاش برای انجام سومین انقلاب در این کشور پس از 2005 و 2010 متهم کرده است.

نماینده مجلس قرقیزستان: آتامبایف به دنبال انقلاب سوم است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از 24.کی جی، آلتینبیک سلیمان اف، یکی از نمایندگان عضو مجلس قرقیزستان در نشست روز گذشته مجلس این کشور در خصوص رئیس جمهور سابق گفته است: آلماسبیک آتامبایف مردم را تحریک می کند. او می خواهد سومین انقلاب را سازماندهی کند.

او با حمایت از پیشنهاد دیگر نمایندگان مجلس قرقیزستان در خصوص درخواست از دفتر دادستانی کل برای بررسی فعالیت های آتامبایف، تاکید می کند که آتامبایف نمی تواند وضعیت رئیس جمهور سابق را در بر داشته باشد.

این نماینده مجلس قرقیزستان همچنین می افزاید: اگ او به کار خود نظیر روزا اسکانوا (اتونبایوا) ادامه دهد، هیچ کس نمی تواند به او چیزی بگوید . اما او نمی تواند سکوت کند، او مردم را تحریک می کند.

سلیمانوف که رهبر جناح مجلسی بیر یول (یک راه) است در صفحه فیسبوک خود گفته که آتامبایف نباید در خصوص بی عدالتی در کار آژانس های اجرای قانون یا نظام قضائی و دیگر نقصان های موجود در کشور شکایت کند و تصریح می کند: اگر کسی برای 6 سال ریاست دولت را بر عهده داشته باشد، لذا نخست این سوال ها را می بایست از خود بپرسد.

گفتنی است به رغم حمایت آتامبایف از سورانبای جین بیک اف، نخست وزیر سابق و رئیس جمهوری فعلی قرقیزستان، پس از پیروزی جین بیک اف اختلافات میان او و حامی سابقش شدت گرفته است. از اواخر سال گذشته میلادی و با تشدید فعالیت های دولت قرقیزستان در برخوردهای سیاسی و قضائی با اطرافیان آتامبایف و اظهارات انتقادی رئیس جمهور سابق که رهبری حزب حاکم سوسیال دموکرات را بر عهده دارد، با نزدیک شدن به انتخابات مجلسی این درگیری ها و تنش های سیاسی شدت گرفته است. حتی برآورد هایی مبنی بر انشعاب در حزب حاکم سوسیال دموکرات نیز مطرح شده است.

این مباحث در حالی صورت می گیرد که بیشکک این روزها خود را برای میزبانی از نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای آماده می کند. حسن روحانی، ولادیمیر پوتین، نارندا مودی و شی جین پینگ از مهمانان این نشست هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 243

به "نماینده مجلس قرقیزستان: آتامبایف به دنبال انقلاب سوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده مجلس قرقیزستان: آتامبایف به دنبال انقلاب سوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید