نماینده اروپایی: آمریکا هیچ احترامی برای منشور سازمان ملل قائل نیست

به گزارش دیتاپد، نماینده ایرلندی مجلس اروپا در واکنش به اقدام سی و سه سال پیش ناو آمریکایی در سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس نوشت که آمریکا هیچ احترامی برای قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل قائل نیست.

نماینده اروپایی: آمریکا هیچ احترامی برای منشور سازمان ملل قائل نیست

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، میک والاس نماینده ایرلندی مجلس اروپا در پیغامی توییتری به پیغام توییتری روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به مناسبت سی و سومین سالگرد سرنگون کردن هواپیمای ایرباس 655 ایرانی به وسیله ناو آمریکایی واکنش نشان داد.

وی در این پیغام توییتری نوشت: امپریالیسم آمریکا از سال 1945 تا کنون آسیب بیشتری در مقایسه با تمام دیگر کشور های دنیا ایجاد نموده است. آن ها همچنان در پی قدرت، نفوذ و سود مالی هستند و هیچ احترامی به منشور سازمان ملل یا قوانین بین المللی قائل نیستند. اتحادیه اروپا باید حمایت از اقدامات خصمانه آمریکا را متوقف کند.

وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در پیغامی در توئیتر به جنایت 33 سال پیش آمریکا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران اشاره نمود.

وی در این پیغام توئیتری نوشت: 33 سال پیش امروز، آمریکا هواپیمای 655 ایران را سرنگون کرد و تمامی 290 مسافر غیرنظامی که در آن قرار داشتند، کشته شدند. به اسم یک دیپلمات جوان، من خودداری آمریکا از عذرخواهی به علت تراژدی انسانی که باعث آن شد را شاهد بودم.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه نوشت: خشونت آمریکا علیه ایرانی ها مدت ها قبل شروع شده و امروز هم با تروریسم مالی علیه مردم ما ادامه دارد.

12 تیر ماه سال جاری سی وسومین سالگرد انهدام هواپیمای ایرباس ایرانی به وسیله ناو جنگی آمریکا بود؛ فاجعه ای که در آن 290 سرنشین پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران ایر با شناسه IR655 که از بندرعباس به مقصد دبی در حرکت بود، با شلیک موشک راهنمایی شونده از ناو یو اس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی آمریکا، قربانی جنایت این کشور مدعی حقوق بشر شدند.

نکته تامل برانگیز حادثه تروریستی سال 67 آن بود که نه تنها این حادثه از سوی غرب محکوم نشد و با مسببان آن برخورد قضایی صورت نگرفت بلکه ویلیام راجرز، فرمانده ناو آمریکایی دو سال بعد به خاطر رفتار بسیار شایسته و انجام خدمات برجسته بین تاریخ آوریل 1987 تا مه 1989 به اسم افسر فرمانده ناو وینسنس مدال افتخار از دست جرج هربرت واکر بوش دریافت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1880

به "نماینده اروپایی: آمریکا هیچ احترامی برای منشور سازمان ملل قائل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده اروپایی: آمریکا هیچ احترامی برای منشور سازمان ملل قائل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید