نماز عید فطر در مساجد عربستان و امارات برگزار نمی گردد

به گزارش دیتاپد، عربستان سعودی و امارات عربی متحده امروز اعلام کردند که به دلیل شیوع ویروس کرونا مساجد برای مراسم نماز عید فطر بسته خواهند بود.

نماز عید فطر در مساجد عربستان و امارات برگزار نمی گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، مقام های عربستان سعودی و امارات عربی متحده امروز اعلام کردند که به دلیل شیوع ویروس کرونا مساجد برای مراسم نماز عید فطر بسته خواهند بود. آن ها از مردم خواستند که برای جلوگیری از شیوع این ویروس دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند.

عبدالطیف شیخ، وزیر امور اسلامی عربستان، آیین نامه هایی را برای جلوگیری از برگزاری نماز عید در مساجد صادر نموده است.

شیخ عبدالباری الثبیتی، امام آدینه مسجدالنبی در شهر مدینه نیز اعلام نموده است مسلمانان نماز عید را در خانه برگزار نمایند.

در طول ماه رمضان، امامان و شخصیت های مذهبی نمازهای یومیه و نمازهای مربوط به این ماه را در دو مسجد مکه و مدینه بدون حضور نمازگزاران برگزار کردند.

در امارات عربی متحده نیز اعلام شده است که مساجد به دلیل شیوع ویروس کرونا همچنان بسته باقی خواهند ماند. مقام های اماراتی همچنین یکسری آداب مخصوص عید فطر را نیز فهرست کردند و از شهروندان خواسته اند به دلیل بیماری کووید 19 از انجام آن ها خودداری نمایند. بعضی از این آداب شامل دیدوبازدیدهای خانوادگی در روز عید یا دادن هدیه و پول است.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1183

به "نماز عید فطر در مساجد عربستان و امارات برگزار نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماز عید فطر در مساجد عربستان و امارات برگزار نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید