مقاله: بهترین شهرهای ایران از نظر آب و هوا کدام مناطق است؟

به گزارش دیتاپد، درجه حرارت بین 32- درجه سانتی گراد در زمستان تا 39 درجه سانتی گراد در تابستان متغیر است و میانگین دمای آن بین 4- (در ماه آذر و دی) و 25 (در ماه تیر و مرداد) است. قله های کوهستانی همدان از شش تا هشت ماه از سال پوشیده از برف است.

مقاله: بهترین شهرهای ایران از نظر آب و هوا کدام مناطق است؟

تابستان ها با دمای کمتر از یک سوم از مرطوب ترین ماه زمستان و کمتر از 30 میلی متر (1.18 اینچ) بارش در یک ماه تابستان، دارای آب و هوایی بسیار مطبوع است. بسیاری از مناطق قزوین با آب و هوای مدیترانه ای دارای زمستان ای نسبتاً معتدل و تابستان های گرم هستند.

به طور کلی، شاید تعیین بهترین شهرهای ایران از نظر آب و هوا را کمی سخت دانست، زیرا هر فصل می تواند برای هر فردی جذابیت خاص خود را داشته باشد. برای مثال، درست است که هوای شهر اردبیل سرد است، ولی تمیز بودن آن ویژگی مهم می باشد، یا اگر استان گلستان دارای آب و هوایی خشک است، ولی دشت های سرسبزش به شدت خودنمایی می کنند.

در این شهر، پاییز اگرچه هوایی معتدل دارد اما بارانی است. به طور کلی، اگر می خواهید از این منطقه بازدید کنید، باید بدانید رشت یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت به ویژه در بهار و ماه های فروردین و اردیبهشت است.

رشت، شهری است که در فاصله کمی از قسمت غربی ساحل واقع شده است. میزان بارش سالانه 800 الی 1200 میلی متر (32/47 اینچ) است که بیشترین میزان آن در پاییز و حداقل آن در تابستان است.

منبع مقاله: بهترین شهرهای ایران از نظر آب و هوا کدام مناطق است؟

انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2008

به "مقاله: بهترین شهرهای ایران از نظر آب و هوا کدام مناطق است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: بهترین شهرهای ایران از نظر آب و هوا کدام مناطق است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید