مسند پادشاهی آزتکها، دفتر رئیس جمهور

به گزارش دیتاپد، برای گردشگرانی که به آشنایی با فرهنگ جوامع مختلف علاقه دارند و با همین بهانه سفر می نمایند، مکزیک یکی از جدی ترین گزینه هاست. کشوری پر از جاذبه های تاریخی و طبیعی و فرهنگی پیچیده و جذاب و البته سینما و موسیقی خاطره انگیز برای تمام مردم جهان. در پایتخت این کشور یعنی مکزیکو سیتی جاذبه های تاریخی مشهوری وجود دارند که تنها یک جاذبه نیستند بلکه نمایندگانی هستند که حکایت تمدن کهن این کشور را روایت می نمایند. یکی از مهمترین بناهای پایتخت در میدان اصلی شهر قرار گرفته است، بنایی تاریخی که نزدیک به 500 سال قدمت دارد و در آن می توان نشانه هایی از تمدن سرخپوستی آزتک را هم مشاهده کرد. طبق اسناد تاریخی این محل از زمانی که سرخپوست ها در مکزیک قدرت را به دست داشتند و تمدن آزتک دوران اوج خود را می گذراند، مسند پادشاهی بود و هنوز هم منطقه مهمی در این کشور محسوب می گردد.

مسند پادشاهی آزتکها، دفتر رئیس جمهور

این مجموعه که امروز به نام کاخ ملی مکزیک شناخته می گردد، محل کار رئیس جمهور مکزیک است. جشن های ملی این کشور از جمله جشن روز استقلال مکزیک در میدان اصلی شهر و در کنار این کاخ برگزار می گردد. بازدید از داخل کاخ به دلیل استقرار رئیس جمهور و کابینه این کشور در این ساختمان با محدودیت هایی روبرو است، اما بسیاری از گردشگران به بازدید از جداره بیرونی این بنا را در میدان اصلی شهر اکتفا می نمایند.

فصل ایده ال سفر به مکزیک زمستان است و به طور دقیق تر اواسط آذر تا اواسط اردیبهشت، در این فصل هوای مکزیک معتدل تر است و علاوه بر آن فستیوال های بزرگ این کشور که شهرت جهانی دارند هم در این بازه زمانی برگزار می شوند. از جمله فستیوال روز مردگان (Day of The Dead) که در سه روز متوالی برگزار می گردد، قدمتی صدها ساله دارد و اسناد تاریخی این کشور می گویند که آزتک ها و مایاها هم این جشن ها را در وسعت بیشتری برگزار می کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 293

به "مسند پادشاهی آزتکها، دفتر رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسند پادشاهی آزتکها، دفتر رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید