مسابقه ملی تیراندازی در جشنواره زمستان بیدار اردبیل برگزار می گردد

به گزارش دیتاپد، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری سه مسابقه ملی تیراندازی با کمان سنتی در جشنواره زمستان بیدار اردبیل اطلاع داد.

مسابقه ملی تیراندازی در جشنواره زمستان بیدار اردبیل برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز دوشنبه 1 بهمن 97 با اعلام این خبر توضیح داد: در این مسابقات 40 تیرانداز برتر کشور از اقوام مختلف ایران زمین و با لباس سنتی حضور خواهند یافت.

او اضافه نمود: مسابقه اول با عنوان جام قزل باش در شهر سرعین و در تاریخ 10 بهمن ماه برگزار می گردد که برای بانوان هدف روی زمین 100 متر و برای آقایان 150 متر پیش بینی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه نمود: مسابقه دوم در تاریخ 11 بهمن ماه با عنوان تیر آرش در شهرستان خلخال برگزار می گردد که قالب آن بیشترین مسافت پرتابی است و در جهان رکورد 510 متر به ثبت رسیده است.

فلاحی ادامه داد: مسابقه سوم با عنوان جام شاه اسماعیل مجددا در روستای کنزق سرعین و در تاریخ 12 بهمن ماه برگزار خواهد شد و قالب آن قیقاج رو به پشت و پهلو و نشسته است و در آقایان 40 و 45 متر و برای بانوان 35 و 40 متر طول پرتاب پیش بینی شده است.

او افزود: این سه رویداد ورزشی ملی در قالب جشنواره زمستان بیدار برگزار می گردد و به دنبال معرفی بخشی از جاذبه های گردشگری ورزشی استان و همچنین احیای ورزش سنتی و کهن تیراندازی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 309

به "مسابقه ملی تیراندازی در جشنواره زمستان بیدار اردبیل برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه ملی تیراندازی در جشنواره زمستان بیدار اردبیل برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید