ماسک پارچه ای در پیشگیری از اُمیکرون مناسب نیست

به گزارش دیتاپد، با تداوم فرایند توسعه شیوع سویه اُمیکرون بعضی از کارشناسان به افراد توصیه کردند که زمان آن رسیده در انتخاب نوع ماسک خود تجدید نظر نمایند به ویژه اگر هنوز از ماسک پارچه ای استفاده می نمایند.

ماسک پارچه ای در پیشگیری از اُمیکرون مناسب نیست

به گزارش خبرنگاران، محققان آمریکایی اظهار داشتند: ماسک های پارچه ای فانتزی هستند و با توجه به توسعه سویه اُمیکرون استفاده از آنها برای پیشگیری از ابتلا به این سویه از کروناویروس توصیه نمی گردد.

محققان تاکید کردند: ما باید حداقل از ماسک جراحی سه لایه استفاده کنیم که به عنوان ماسک یکبار مصرف نیز شناخته می گردد و در بیشتر داروخانه ها یافت می گردد. می توان از ماسک پارچه ای روی آن استفاده کرد اما ماسک پارچه ای به تنهایی توصیه نمی گردد.

به گفته محققان، در حالت ایده آل، در مکان های شلوغ باید از ماسک KN95 یا N95 استفاده کرد. این ماسک ها به علت برخورداری از موادی خاص مانند الیاف پلی پروپیلن بهتر از ورود ذرات ریز به بینی یا دهان جلوگیری می نمایند.

در طول چند ماه اول همه گیری کووید-19 کارشناسان بهداشت، عموم مردم را از خرید ماسک های N95 منصرف کردند زیرا متخصصان پزشکی با کمبود تجهیزات حفاظت شخصی روبرو بودند اما اکنون ماه های زیادی از زمانیکه عرضه ماسک N95 با مشکل روبرو بود، می گذرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی ان ان، با این حال جدیدترین دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده در خصوص انتخاب، نحوه استفاده صحیح و نگهداری ماسک های صورت به افراد توصیه نموده از ماسک های N95 اجتناب نمایند و در عوض ماسک هایی با دو یا چند لایه پارچه قابل شستشو و قابل تنفس انتخاب نمایند که بعضی محققان این توصیه را اشتباه بزرگی خواندند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 2095

به "ماسک پارچه ای در پیشگیری از اُمیکرون مناسب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک پارچه ای در پیشگیری از اُمیکرون مناسب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید