لیست دانشگاه های مورد توافق وزارتخانه های علوم ایران و عراق معین شد

به گزارش دیتاپد، دیر کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم در ملاقات با رایزن فرهنگی عراق در ایران بر انعقاد تفاهم نامه رسمی برای عمق بخشیدن به همکاری علمی دو کشور و تهیه لیست دانشگاههای مورد توافق تاکید نمود.

لیست دانشگاه های مورد توافق وزارتخانه های علوم ایران و عراق معین شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان امور دانشجویان، امجد حمید المظفر رایزن جدید فرهنگی عراق در ایران با حضور در سازمان امور دانشجویان با عبدالحمید علیزاده، مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی ملاقات و مصاحبه کرد.

علیزاده در این ملاقات با اشاره به تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان عراقی در ایران، بر انعقاد یک تفاهم نامه رسمی میان وزارتخانه های علوم دو کشور برای عمق بخشیدن به همکاری های علمی دو کشور تاکید نمود.

وی اضافه کرد: تهیه لیست دانشگاه های مورد توافق وزارتخانه های علوم ایران و عراق برای پذیرش دانشجویان عراقی از دیگر اولویت های همکاری دو کشور قبل از انعقاد تفاهم نامه رسمی است.

علیزاده با بیان اینکه ملاقاتهای مسئولان دانشگاه های ایران و عراق مورد استقبال مسئولان آموزش عالی دو کشور است گفت: انعقاد تفاهم نامه های رسمی همکاری و مواردی نظیر اعطای بورس تحصیلی به وسیله مکاتبه رسمی وزارت خانه علوم دو کشور و اطلاع رسمی وزارت امور خارجه امکان پذیر است.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان با اشاره به صندلی بالای دانشگاه های ایرانی در رتبه بندی های معتبر جهان و روابط ایران و عراق در حوزه های مختلف گفت: با انعقاد تفاهم نامه رسمی میان دو کشور علاوه بر حوزه دانشجویی، امکان همکاری پژوهشی و فناوری و انتقال دانش و تجربه شرکت های دانش بنیان ایرانی به دانشگاه های عراقی نیز فراهم می گردد.

امجد حمیدالمظفر رایزن جدید فرهنگی عراق در ایران در این ملاقات گفت: با توجه به نقش جدیدی که از طرف دولت عراق برای همکاری های علمی به این بخش واگذار شده است؛ گسترش همکاری های علمی قوی با ایران بخصوص در حوزه دانشجویی را دنبال می کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای علمی دانشگاه های ایران گفت: رایزن فرهنگی عراق در ایران در دوره جدید فعالیت خود کوشش می نماید این توانایی و ظرفیت را به وزارت علوم عراق منتقل کند.

حمید المظفر گفت: بستر توسعه همکاری های علمی ایران و عراق فراهم است و رایزن جدید فرهنگی عراق در ایران می کوشد به صورت اجرایی وارد عمل شده و پذیرش بیشتر دانشجویان عراقی در ایران را تسهیل کند.

کد خبر 5007878

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1331

به "لیست دانشگاه های مورد توافق وزارتخانه های علوم ایران و عراق معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست دانشگاه های مورد توافق وزارتخانه های علوم ایران و عراق معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید