لاوروف: تبعیض علیه روس ها در بعضی کشورهای اروپایی آپارتاید قرن 21 است

به گزارش دیتاپد، وزیر خارجه روسیه در نشست کمیته وزرای شورای اروپا گفت: فقدان حقوق شهروندی و تبعیض علیه میلیون ها نفر در اوکراین و کشورهای حوزه دریای بالتیک، تنها به دلیل اینکه روس هستند یا صحبت به زبان روسی، نباید نادیده گرفته گردد.

لاوروف: تبعیض علیه روس ها در بعضی کشورهای اروپایی آپارتاید قرن 21 است

با ما سفر کنید و با اروپا تور قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود خطاب به شرکت نمایندگان در سیزدهمین نشست آنلاین وزیران کمیته وزرای شورای اروپا گفت که کشورهای اروپایی نباید تبعیض علیه میلیون ها روس و روس زبان در اوکراین و کشورهای حوزه دریای بالتیک که در واقع آپارتاید قرن 21 است، را نادیده بگیرند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف یادآور شد: در اوکراین و کشورهای بالتیک، میلیون ها نفر با رفتارهای خشن و تبعیض آمیز روبرو هستند، تنها به این دلیل که آنها روس بوده یا به زبان روسی صحبت می نمایند. به همین بهانه، صدها هزار نفر در فهرست افراد غیر شهروند گنجانده شده و فاقد حقوق اساسی شهروندی در این کشورها هستند.

وی تأکید کرد که شورای اروپا نباید چشم خود را به روی این واقعیت تلخ ببندد، چرا که چنین کاری به اعتبار این ارگان آسیب جدی می رساند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در بخش دیگری از سخنرانی خود بیان کرد که کشورش آماده همکاری در زمینه واکسیناسیون با واکسن روسی اسپوتنیک-5 است.

لاوروف گفت: نخستین واکسن علیه ویروس کرونا با نام اسپوتنیک-5 در روسیه مورد تایید قرار گرفته است. ما در حال فراوری دو واکسن موثر دیگر هم هستیم و آماده همکاری در زمینه واکسیناسیون در سطح کشورهای عضو شورای اروپا هستیم.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: مقامات مسکو می دانند که موفقیت های روسیه در فراوری واکسن کرونا مورد پسند همه قرار ندارد. ولی هیچ ملاحظه ای از لحاظ سیاسی یا مالی، نباید بالاتر از منافع حفاظت از سلامت شهروندان خود باشد.

در ماه سپتامبر، هانس کلوژه رئیس سازمان بهداشت دنیای در اروپا، قصد خود را برای گسترش همکاری ها با روسیه در تمامی سطوح، از جمله کار در زمینه فراوری واکسن اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا را بیان کرد.

در خاتمه ماه آگوست، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا نیز توافق کردند تا در زمینه کار بر روی واکسن ها علیه ویروس کرونا، با یکدیگر همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1444

به "لاوروف: تبعیض علیه روس ها در بعضی کشورهای اروپایی آپارتاید قرن 21 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: تبعیض علیه روس ها در بعضی کشورهای اروپایی آپارتاید قرن 21 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید