قم در اربعین حسینی رنگ وبوی کربلا به خود گرفت

به گزارش دیتاپد، همزمان با اربعین حسینی، شهر مقدس قم غرق در عزا و ماتم چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش بود.

قم در اربعین حسینی رنگ وبوی کربلا به خود گرفت

به گزارش خبرنگاران، در اربعین حسینی شهر مقدس قم، هم چون دیگر شهرهای کشور حال و هوایی دیگر داشت و ارادتمندان به اهل بییت عصمت و طهارت(ع) با حضور در حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، تکایا و حسینیه ها به عزاداری پرداختند.

از روز گذشته، دسته های عزاداری به سمت حرم حضرت معصومه(س) روانه شدند و در این مصیبت بزرگ با کریمه اهل بیت(س)، هم نوا شدند؛ همچنین دوستداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از شهرهای همجوار راهی شهر مقدس قم شدند تا در عُش آل محمد(ص) به عزاداری و سوگواری بپردازند.

زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که از سفر معنوی و باشکوه اربعین به کشور عزیمت نموده و قصد بازگشت به دیار خود را دارند نیز، با حضور در شهر مقدس قم، به زیارت حضرت معصومه(س) و عزاداری در این مکا مقدس پرداختند و مردم شریف قم نیز در پذیرایی از زائران اربعین حسینی، نقش بزرگ و مقدسی را ایفا کردند.

مصلی بزرگ قدس قم از مدت ها قبل میزبان زائران ایرانی و خارجی اربعین حسینی است و تاکنون بیش از 75هزار زائر اربعین در این مکان پذیرایی شدند که بیشترین زائران را کشور پاکستان با حدود 42هزار زائر داشته است؛ قرارگاه اربعین قم تا پس از ماه صفر نیز برای ارائه خدمت به زائران حسینی، دایر خواهد بود.

تکایا، حسینیه ها، مساجد و هیئات مذهبی نیز از روز گذشته مراسمات عزاداری متعددی را برگزار کردند تا در تمام کوی و برزن شهر قم، نوای یاحسین بلند باشد و شهر قم در اربعین حسین، رنگ وبوی کربلا به خود بگیرد.

از صبح امروز نیز مراسم های عزاداری در بیوت مراجع با حضور مسئولین استانی و عموم مردم عزادار برگزار گردید و همچنین در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نیز، برنامه های مختلف دعا خوانی و عزاداری برگزار گردیده است و این برنامه ها تا شام اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

عصر امروز نیز مراسم پیاده روی باشکوه دلدادگان اربعین حسینی همانند هرسال در جهت پاسداشت صندلی والای اسرای کربلا و همقدم شدن با زائران اربعین حسینی در کربلا، از حرم حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار گردید و تعداد زیادی از زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت(س) که توفیق حضور در سرزمین کربلا را نداشتند، در این پیاده روی شرکت نموده و تصاویر زیبایی را رقم زدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 504

به "قم در اربعین حسینی رنگ وبوی کربلا به خود گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قم در اربعین حسینی رنگ وبوی کربلا به خود گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید