فایل ویدئویی، رابطه ترامپ با افراد مرتبط با اوکراین گیت را افشا کرد

به گزارش دیتاپد، انتشار یک فایل ویدئویی جدید از صحبت های رئیس جمهور آمریکا با افرادی دررابطه با رسوایی اوکراین گیت ثابت کرد که ترامپ شخصاً برای برکناری سفیر آمریکا در اوکراین دخیل بوده است.

فایل ویدئویی، رابطه ترامپ با افراد مرتبط با اوکراین گیت را افشا کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، این فایل ویدئویی که نسخه اصلی آن بیش از یک ساعت و بیست دقیقه می باشد در طی یک نشست خصوصی در هتل ترامپ ضبط شده که در آن تصویر دونالد ترامپ در حالی که از لزوم برکناری سفیر کشورش در کی یف صحبت می نماید، به ثبت رسیده است.

این ویدئو که از یک ضیافت شام در تاریخ 30 آوریل 2018 و ظاهرا به طور مخفیانه گرفته شده رئیس جمهور آمریکا را با حامیان اقتصادی اش در هتل ترامپ در واشنگتن نشان می دهد در حالی که در حال صحبت کردن درباره اوکراین با دو نفر که در لیست افراد مدنظر تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا درباره رسوایی اوکراین گیت حضور داشتند.

بر خلاف ادعاهایی گذشته ترامپ این فایل ویدئویی ثابت می نماید که او هم با این دو نفر ملاقات مستقیم داشته و شخصاً برای برکناری سفیر آمریکا در اوکراین مداخله داشته است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ترامپ در این جلسه خصوصی با گروهی از حامیان اقتصادی درباره اوکراین و همچنین برکناری ماری یووانوویچ سفیر وقت واشنگتن در کی یف از مقامش صحبت نموده است.

یووانوویچ که اواخر اردیبهشت ماه امسال از سمت خود برکنار شد، در جلسه علنی تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته بود، کمپین پفراینده سازی علیه او از سوی رودی جولیانی وکیل شخصی رئیس جمهور موجب شده احساس کند به زانو درآمده است.

ماجرای رسوایی موسوم به اوکراین گیت پس از آن شروع شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در خصوص تخلفات اقتصادی احتاقتصادی پسر جو بایدن معاون سابق رئیس جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه یاری های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته نموده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به همراه دیگر نمایندگان این حزب در کنگره آمریکا، درخواست ترامپ از رئیس جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات علیه بایدن و گروکشی از اوکراین در این قضیه را مصداق سوءاستفاده از قدرت خوانده و به همین دلیل فرایند استیضاح وی را کلید زده اند.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا طی هفته های اخیر چندین مقام دولت ترامپ از جمله نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا را برای ارائه توضیحات درباره ماجرای اوکراین گیت به کنگره احضار نموده اند و حتی از مایک پنس معاون ترامپ نیز خواسته شده است که در این مورد با کمیته قضایی همکاری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 866

به "فایل ویدئویی، رابطه ترامپ با افراد مرتبط با اوکراین گیت را افشا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایل ویدئویی، رابطه ترامپ با افراد مرتبط با اوکراین گیت را افشا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید