عضو ارشد طالبان: مبارزه تا خاتمه اشغال و برپایی نظام اسلامی در افغانستان ادامه می یابد

به گزارش دیتاپد، عضو تیم مذاکره کننده طالبان درباره گفت وگوهای قطر اظهارداشت که مبارزه تا خاتمه اشغال و برپایی نظامی اسلامی در افغانستان ادامه می یابد و تنها پس از خروج نظامیان خارجی موضوع آتش بس قابل آنالیز است.

عضو ارشد طالبان: مبارزه تا خاتمه اشغال و برپایی نظام اسلامی در افغانستان ادامه می یابد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مولوی عبدالطیف منصور عضو تیم مذاکره کننده طالبان در قطر به الاماره گفت که پیشرفت هایی در موضوع خروج نظامیان آمریکایی و عدم تهدید این کشور از خاک افغانستان انجام شده است.

وی اضافه نمود: اما باید بگویم؛ زمانی که آمریکایی ها خارج شدند و مذاکرات بین الافغانی شروع شد، موضوع آتش بس نیز آنالیز می گردد.

مولوی عبدالطیف توضیح داد: ما به همه اطمینان می دهیم که نگران نباشند، مبارزه برای سرانجام اشغال و برپایی نظامی اسلامی ادامه دارد و از تمام جهتهای ممکن برای رسیدن به این اهداف استفاده خواهیم کرد. باید اشغالگران خارج شوند و نظام اسلامی در افغانستان برپا گردد.

عضو تیم مذاکره کننده طالبان درباره استقبال کشورها از هیئت این گروه نیز اعلام کرد که در سفرهای چین و مسکو در حد معاون رئیس جمهور و با تشریفات رسمی از ملابرادر استقبال شده و درباره موارد مختلفی با مقامات این کشورها گفت وگو انجام شده است.

وی اعلام کرد که دیپلماسی طالبان فعال است و بر اساس احترام متقابل خواهان گسترش ارتباط با کشورهای دنیا هستیم. همچنین این سفرها سبب انزوای هرچه بیشتر مقامات کابل شد.

عضو ارشد طالبان درباره نتایج مذاکرات این گروه با آمریکا نیز اظهارداشت که دو طرف خواهان حل مشکل کنونی افغانستان از جهت مذاکره است و امارت اسلامی نیز برای سرانجام اشغال و حاکمیت نظامی اسلامی کوشش می نماید.

مولوی عبدالطیف ادامه داد که آمریکا دیگر توان جنگیدن ندارد و در مذاکرات نیز طالبان دست بالاتر دارند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 360

به "عضو ارشد طالبان: مبارزه تا خاتمه اشغال و برپایی نظام اسلامی در افغانستان ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو ارشد طالبان: مبارزه تا خاتمه اشغال و برپایی نظام اسلامی در افغانستان ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید