عراق، هشدار درباره آمار خطرناک داعشی ها در بغداد و بابل

به گزارش دیتاپد، کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق درباره آمار خطرناک تروریست های داعش در بغداد و بابل هشدار داد.

عراق، هشدار درباره آمار خطرناک داعشی ها در بغداد و بابل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق با اشاره به گزارش های وزارت دفاع این کشور درباره آمار تروریست های داعشی در بغداد و شمال استان بابل این آمار را خطرناک توصیف و تاکید نمود که این امر احتیاج به پیگیری سرویس های امنیتی و اطلاعاتی دارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق در مصاحبه با وبسایت المعلومه گفت که این کمیته از وجود شمار زیادی از تروریست های داعش به شکل گروهی یا انفرادی در قالب هسته های خفته در بغداد و بابل و به ویژه در منطقه جرف النصرآگاه است؛ اما تعداد واقعی آنها را نمی داند.

وی با استناد به گزارش وزارت دفاع عراق اعلام نمود که حدود 2 هزار تروریست داعشی در بغداد و بابل حضور دارند که بسیار خطرناک است.

عضو مجلس عراق گفت که کمیته امنیت و دفاع مجلس این موضوع را به شکل جدی مورد آنالیز قرار داده و از مقامات امنیتی و اطلاعاتی می خواهد تا کوشش های مربوطه را برای مقابله با خطرات داعش انجام داده و یک موضوع جدی درباره این اطلاعات خطرناک اتخاذ نمایند.

پیش از این آدینه عناد وزیر دفاع عراق اعلام نمود که 2000 داعشی در شمال بابل، بغداد و مناطق آزاد شده از لوث داعش وجود دارد. بخش اعظم داعشی ها، محلی هستند و محل سکونت آنها در نزدیکی روستاهایی است که شاهد حملات در مناطق آزاد شده از لوث تکفیری هاست.

لازم به ذکر است که اخیراً تحرکات داعش در مناطقی از عراق به ویژه دیالی، نینوا، الانبار و استان صلاح الدین تشدید شده است.

براساس رصدهای دقیق میدانی انجام شده مناطق بیابانی، کوهستانی، صعب العبور و همچنین مناطقی که پس از حمله آمریکایی ها در سال 2003 و هجوم داعش در سال 2014 خالی از سکنه شده اند محل های اصلی تجمع عناصر مخفی تروریست محسوب می شوند.

امروز همچنین فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق اعلام نمود که متاسفانه گروه تروریستی داعش هنوز وجود دارد و در مقایسه با چند ماه پیش فعالتر شده است.

وی اضافه نمود: ما اطلاعاتی در اختیار داریم که گروه داعش در مناطق انبار، کرکوک و دیاله و بعضی نواحی نینوا حضور دارد.

وزیر خارجه عراق گفت که تروریست های داعشی فعال در عراق تابعیت کشورهای مختلف را دارند و دولت عراق با کشورهای اروپای غربی در خصوص اتباع این کشورها که عضو داعش هستند و در عراق مرتکب اعمال تروریستی شده اند مذاکره می نماید.

فواد حسین با بیان اینکه از مدتی پیش با آمریکا گفت و گوهای راهبردی در خصوص مبارزه با تروریسم داریم، افزود: نتایج این گفت و گوها به ویژه بخش دوم آن که در آمریکا برگزار گردید، شامل خروج نیروهای این کشور از عراق و تایید برنامه خروج آنها از کشور ما بود.

وی ادامه داد: تا زمان برگزاری گفت وگوها، در خاک عراق 5 هزار و 200 نظامی آمریکایی وجود داشت و در نتیجه مذاکرات این رقم به 2 هزار و 500 نفر کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1492

به "عراق، هشدار درباره آمار خطرناک داعشی ها در بغداد و بابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، هشدار درباره آمار خطرناک داعشی ها در بغداد و بابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید