طالب نگاه عدالت مدارانه مسئولان به شهرستان های استان هستیم

به گزارش دیتاپد، محمدعلی اسفنانی در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به اینکه عمده ترین مشکل منطقه فریدن و فریدون شهر اشتغال است، گفت: 90 درصد جوانان ما با وجود کسب مدارک بالا از دیپلم گرفته تا دکترا و با هر رشته ای برای پیدا کردن شغل مشکل دارند.

طالب نگاه عدالت مدارانه مسئولان به شهرستان های استان هستیم

وی با بیان اینکه تمام کوشش ما انتقال این شرایط به مسئولان استانی بوده است، تاکید نمود: گلایه شدید من از مسئولان استانی این است که نگاه به مساوات و عدالت مدارانه نسبت به شهرستان های استان ندارند.

نماینده فریدن، فریدون شهر، بویین میاندشت و چادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط نامناسب اشتغال در این شهرستانها بیان داشت: اگر این نگاه عدالت محورانه بود از 4500 واحد صنعتی که در شهرستان و استان اصفهان وجود دارد یکی نیز در فریدن قرار می گرفت.

وی با بیان اینکه عامل اصلی مراجعات مردمی این شهرستان به من نیز در همین ارتباط است، بیان داشت: بارها جوانانی به دفتر من مراجعه نموده اند که به دلیل شرایط بد شغلی زندگی نوپای آنها در حال فروپاشی بوده و آخرین بار فردی به من مراجعه کرد که پس از 6 ماه به خاطر نداشتن شغل در آستانه طلاق بود و به شدت می گریست.

مسائل اجتماعی ناشی از بیکاری در فریدن و فریدون شهر

اسفنانی تاکید نمود: طبیعی است که این شرایط به مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز در این منطقه دامن می زند به گونه ای که جرائمی همچون سرقت، اعتیاد و دیگر مسائل اجتماعی نیز در منطقه ظهور و بروز پیدا می نماید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به استعداد طبیعی و خوب این مناطق برای گردشگری نمی توان مسائل این منطقه را به وسیله این صنعت برطرف کرد و بر همین اساس آیا در چادگان مسائل کمتری نسبت به سه شهرستان دیگر وجود دارد، بیان داشت: گردشگری چادگان در کمتر کردن مسائل این منطقه بی تاثیر نبوده است و راه اندازی مجموعه های تفریحی موجب اشتغال و درآمدزایی برای مردم این منطقه شده است اما نمی توان گفت این تاثیر به طور کامل در برطرف مسائل موثر بوده است.

امکان بارگذاری زنبورداری

نماینده فریدن، فریدون شهر، بویین میاندشت و چادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شهرستان ها مناطق نمونه گردشگری هستند اما هیچ صنعتی در این منطقه بارگذاری نشده که گردشگری و صنایع دستی نیز از آن جمله است در حالیکه این منطقه امکان بارگذاری صنایع مختلفی همون زنبورداری را نیز دارد.

وی با بیان اینکه اعتقاد دارم اگر بخش گردشگری در این منطقه فعال گردد حتی احتیاج به واحدهای نیم بند صنعتی هم نیست، گفت: این چهار منطقه به عنوان مناطق نمونه گردشگری مجوز دارند اما مسئولان استانی در این زمینه جدی عمل ننموده اند.

اسفنانی بیان داشت: وقتی فردی برای سرمایه گذاری صنعتی به این منطقه مراجعه می نماید می گویند این منطقه قطب گردشگری است، با این وجود به این صنعت درآمدزا نیز برای رونق شغلی در این منطقه توجه نمی گردد و زمانی که فردی برای ایجاد منطقه تفریحی گردشگری مراجعه می نمایند افردی رای وی را تغییر می دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 908

به "طالب نگاه عدالت مدارانه مسئولان به شهرستان های استان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالب نگاه عدالت مدارانه مسئولان به شهرستان های استان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید