سفیر ایران در اسلوونی اطلاع داد: کوشش تهران برای برگزاری نخستین کمیسیون مشترک مالی ایران و اسلوونی

به گزارش دیتاپد، در دیدار سفیر کشورمان با معاون وزیر خارجه اسلوونی بر توسعه همکاری های دوجانیه تهران-لیوبلیانا تاکید شد.

سفیر ایران در اسلوونی اطلاع داد: کوشش تهران برای برگزاری نخستین کمیسیون مشترک مالی ایران و اسلوونی

به گزارش ، کاظم شافعی سفیر جمهوری اسلامی ایران با دوبران بوژیچ معاون وزیر امور خارجه اسلوونی دیدار کرد. در این ملاقات معاون وزیر خارجه اسلوونی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تداوم روند رو به گسترش همکاری های خوب دو کشور بویژه در عرصه های مالی و تجاری، اظهار کرد: ظرفیت ها، فرصت ها و امکانات بسیاری به منظور توسعه مناسبات دو کشور وجود دارد و ضروری است به منظور رسیدن به اهداف مورد نظر کوشش ها را ادامه دهیم.

وی در ادامه اضافه نمود: حمایت از همکاری های گذشته تهران و ایروان پایه و اساس خوبی برای توسعه مناسبات و روابط در آینده خواهد بود. معاون وزیر امور خارجه اسلوونی ضمن اشاره به حمایت این کشور از چند جانبه گرایی تأکید کرد که اسلوونی همیشه از برجام و توافق هسته ای حمایت نموده است.

سفیر کشورمان هم در این دیدار ضمن تشریح رفتار مسئولانه و سازنده ایران در قبال تعهدات بین المللی، تصمیمات و اقدامات خلاف عرف بین المللی آمریکا از مواضع دولت اسلوونی در قبال توافق هسته ای بویژه پس از خروج آمریکا از برجام قدردانی کرد.

وی گفت: براساس تدبیر و حکمتی که تاکنون از دولتمردان اسلوونی مشاهده کردیم، امیدواریم با درنظر دریافت منافع دو کشور این روند تداوم یابد.

سفیر کشورمان از افزایش ارزش تبادلات تجاری دو کشور ابراز خرسندی کرد و اضافه نمود: براساس آخرین آمار ارائه شده در نه ماهه ابتدایی سال گذشته میلادی ارزش تبادلات تجاری دو کشور با رشد بیست و سه درصدی همراه بوده است.

کاظم شافعی از آمادگی و کوشش طرف ایرانی برای برگزاری نخستین کمیسیون مشترک مالی دو کشور در آینده نزدیک اطلاع داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 137

به "سفیر ایران در اسلوونی اطلاع داد: کوشش تهران برای برگزاری نخستین کمیسیون مشترک مالی ایران و اسلوونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در اسلوونی اطلاع داد: کوشش تهران برای برگزاری نخستین کمیسیون مشترک مالی ایران و اسلوونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید