سفیر آمریکا در لیبی با سراج و حفتر ملاقات کرد

به گزارش دیتاپد، سفیر آمریکا با فایز السراج نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و همچنین خلیفه حفتر رئیس گروه مسلح موسوم به ارتش ملی لیبی به صورت جداگانه ملاقات و گفت وگو کرد.

سفیر آمریکا در لیبی با سراج و حفتر ملاقات کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ریچارد نورلاند سفیر آمریکا در لیبی دیروز یکشنبه پس از برگزاری نشست برلین با هر یک از طرف های درگیر در لیبی ملاقات کرد.

سفارت آمریکا در لیبی در صفحه توئیتر خود نوشت: ریچارد نولاند با فایز السراج [رئیس دولت وفاق ملی لیبی] و خلیفه حفتر [فرمانده ارتش ملی لیبی] پس از نشست دیروز برلین درباره لیبی، ملاقات کرد تا از مواضع آنها درباره نتایج به دست آمده در این نشست آگاهی پیدا کند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، سفارتخانه یاد شده اضافه کرد: آمریکا همیشه از کوشش های سازمان ملل برای اجرای نتایج نشست برلین حمایت می نماید.

دیروز یکشنبه همزمان با انتها یافتن نشست برلین، شرکت کنندگان در این نشست تصمیماتی برای حل بحران لیبی اتخاذ کردند. (جزئیات بیشتر)

این نشست، بدون حضور فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی و خلیفه حفتر فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی برگزار گردید؛ با وجود اینکه در برلین حضور داشتند. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز پیش از شروع نشست برلین به طور جداگانه با خلیفه حفتر و فایز السراج ملاقات کرد.

آمریکا که در حمله به لیبی در سال 2011 بدون مجور سازمان ملل در صف اول قرار داشت، اکنون خود را بازیگر اصلی حل بحران این کشور می داند و سعی دارد با در دست دریافت کنترل اوضاع این کشور، مقاصد و اهداف خود را محقق کند.

هم اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی مجلس طُبرُق در شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و خلیفه حفتر فرماندهی آنان را بر عهده دارد و دولت در طرابلس در غرب لیبی، تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست و سازمان ملل آن را به رسمیت می شناسد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 848

به "سفیر آمریکا در لیبی با سراج و حفتر ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آمریکا در لیبی با سراج و حفتر ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید