زلزله دوباره در فیلیپین، این بار در حضور دوترته

به گزارش دیتاپد، زمین لرزه ای به قدرت 6.5 ریشتر در جنوب فیلیپین به کشته شدن دستکم پنج نفر و فروریختن تعدادی ساختمان منجر شده است.

زلزله دوباره در فیلیپین، این بار در حضور دوترته

برای دیدن زباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چهارشنبه شب وقوع زمین لرزه ای به قدرت 6.5 ریشتر در جنوب فیلیپین خسارات جانی و اقتصادی بر جای گذاشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مقامات محلی گزارش کردند که شدت زمین لرزه به اندازه ای بود که در نتیجه آن تعدادی ساختمان فروریخته است. پیش از این در نتیجه زمین لرزه 6.3 ریشتری 16 اکتبر (24 مهرماه) و زمین لرزه 6.6 ریشتری 29 اکتبر ماه (7 آبان ماه)، بسیاری از ساختمان ها در میندانائو تضعیف شده بود.

یکی از کارکنان بخش رفاه اجتماعی فیلیپین اعلام نمود که در این حادثه دستکم پنج نفر در استان کوتاباتو جان خود را از دست داده اند.

تعداد قربانی های حادثه زمین لرزه امروز (پنجشنبه) در فیلیپین، تعداد کشته شدگان مجموع زمین لرزه های این کشور از 24 مهر ماه تاکنون را به 20 نفر افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، جدیدترین زمین لرزه فیلیپین در 33 کیلومتری شمال شرقی شهر تولونان در استان کوتاباتو واقع در غرب شهر داوائو به وقوع پیوسته است.

این زمین لرزه در حالی اتفاق افتاده که رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین هم در این منطقه حضور داشته است، هرچند که سخنگوی وی می گوید در این حادثه به دوترته آسیبی نرسیده است.

در پی وقوع این زمین لرزه، عملیات امداد و جست وجو برای یافتن قربانیان احتاقتصادی، از دیشب در جریان است. پلیس می گوید 9 نفر زخمی را که بر اثر فروریختن یک ساختمان، درون آپارتمانی گرفتار شده بودند، نجات داده است.

بر اساس گزارش رویترز، از خسارات این زمین لرزه می توان به فروریختن یک هتل 6 طبقه در کیداپاون اشاره نمود که البته در حین وقوع این حادثه، کسی در آنجا حضور نداشت.

مؤسسه لرزه نگاری و مطالعات آتش فشان فیلیپین به شهروندان این کشور توصیه نموده است با توجه به اینکه احتمال وقوع زمین لرزه های بیشتر و پس لرزه های قوی تر وجود دارد، حتی الامکان در خارج از خانه های خود بمانند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 544

به "زلزله دوباره در فیلیپین، این بار در حضور دوترته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله دوباره در فیلیپین، این بار در حضور دوترته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید