روزنامه دولتی چین: آماده هر اتفاقی در مذاکرات تجاری با آمریکا باشید

به گزارش دیتاپد، گلوبال تایمز روزنامه دولتی چین با اشاره به نزدیکی توافق تجاری چین و آمریکا تاکید نمود که ملت چین باید آماده هر اتفاقی در مذاکرات تجاری با آمریکا باشند و از دولت در این راستا حمایت نمایند.

روزنامه دولتی چین: آماده هر اتفاقی در مذاکرات تجاری با آمریکا باشید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا گلوبال تایمز روز دوشنبه نوشت آمریکا نوعی زیاده خواهی در این مصاحبه ها نشان داده و همین مساله باعث پیچیده تر شدن روند مذاکرات برای انتها دادن به جنگ تجاری شده است.

روزنامه دولتی چین این زیاده خواهی را مشابه اختلافات آمریکا و کره شمالی در مذاکرات سران در هانوی ویتنام دانست که موجب شد طرفین بدون رسیدن به نتیجه، مصاحبه ها را رها نمایند.

گلوبال تایمز می نویسد آمریکا می گوید هر زمانی که احساس کند چین از توافق تجاری تخطی نموده است، می تواند فورا تعرفه ها را علیه این کشور اعمال کند و در این وسط چین حتی حق تلافی جویی ندارد و این یک مانع بزرگ برای رسیدن به توافق بین دو کشور است.

روزنامه تاکید می نماید که ملت چین باید برای هر فراز و فرودی در این زمینه آماده باشند آن ها باید با تمام وجود از دولت خود در مصاحبه ها حمایت نمایند و باور داشته باشند چین برای مقابله با جنگ تجاری از هیچ تلاشی دریغ ننموده است.

نشریه ادامه می دهد تنها توافقی میان دو کشور می تواند حاصل گردد که عادلانه، دقیق و بر اساس منافع متقابل باشد برای همین مصاحبه ها بسختی پیش می رود.

گلوبال تایمز افزوده است که سران آمریکا و چین فعلا برای مصاحبه آماده نیستند اگرچه طرفین وارد مرحله نهایی مصاحبه ها شده اند، اما اختلافات مانع آن شده است که به راحتی بتوانند سند مذکور را امضا نمایند.

روزنامه نوشته است ما از سال 2018 توانستیم تا اندازه زیادی جنگ تجاری را مهار کنیم اگر هر کشوری مانند چین از یک سال قبل تا این اندازه تحریم می شد و تحت فشار قرار می گرفت، ارزش پول ملی آن تا 50 درصد سقوط می کرد.

گلوبال تایمز هشدار داده است مردم باید برای عبور از یک دوره مشکل آماده باشند چین خواهان ادامه جنگ تجاری نیست، اما اگر به هر دلیلی اختلافات اجازه توافق ندهد، آمریکا هم بیش از چین متضرر خواهد شد.

روزنامه تاکید نموده است که تاریخ مذاکرات نشان داده است که چین هرگز تسلیم زیاده خواهی ها، فشار ها و شروط آمریکا نشده است و این بار نیز چنین نخواهد شد.

منبع: انتخاب
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 518

به "روزنامه دولتی چین: آماده هر اتفاقی در مذاکرات تجاری با آمریکا باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه دولتی چین: آماده هر اتفاقی در مذاکرات تجاری با آمریکا باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید