راه اندازی سامانه دابرای انسجام فعالیت داوطلبان حوزه کارکودک، برگزاری نمایشگاه نقاشی کارنگ

به گزارش دیتاپد، مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از شروع فعالیت سامانه داوطلبان خدمت دهی به بچه ها کار (دا) خبرداد و گفت: این سامانه همزمان با برگزاری نمایشگاه نقاشی بچه ها کار در ایوان انتظار میدان ولیعصر (ع) افتتاح می گردد.

راه اندازی سامانه دابرای انسجام فعالیت داوطلبان حوزه کارکودک، برگزاری نمایشگاه نقاشی کارنگ

به گزارش خبرنگاران، سید مالک حسینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نقاشی بچه ها کار با عنوان کارنگ از 23 اسفند 1399 تا 5 فروردین ماه 1400 گفت: مدتی پیش از بچه ها حاضر در مراکز پرتو خواسته شد تا بهار و نوروز را در نقاشی های خود به تصویر بکشند که حاصل این نقاشی ها در نمایشگاه کارنگ به نمایش درآمده است.

وی با بیان اینکه افتتاحیه این نمایشگاه امروز دوشنبه در ایوان انتظار برگزار خواهد شد، اضافه کرد: بخشی از نقاشی های بچه ها نیز به شکل کارت پستال چاپ و منتشر شده است. همچنین عموم شهروندان علاقه مند می توانند از این نمایشگاه و هنر بچه ها کار بازدید نمایند.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه حذف کار کودک و توانمندسازی بچه ها کار جز با مشارکت تمام شهروندان امکانپذیر نخواهد بود، توضیح داد: با توجه به درخواست شهروندان در مورد نحوه صحیح و استاندارد یاری به بچه ها آسیب دیده، در معرض آسیب و به ویژه بچه ها کار و خیابان، سامانه دا از سوی سازمان رفاه و خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برای این منظور طراحی شده است.

حسینی با اشاره به اینکه این سامانه با هدف استفاده از توانمندی ها، مهارت ها و دانش شهروندان به شکل مستقیم برای یاری به بچه ها کار و خیابان شهر تهران فعالیت می نماید، گفت: هدف اولیه از طراحی این سامانه تشکیل بانک اطلاعاتی از شهروندان و سازمان های مردم نهاد داوطلب و در عین حال معرفی نیازهای بچه ها و مراکز فعال در حوزه بچه ها کار برای جذب فعالیت های داوطلبانه و برطرف نیازهای بچه ها کار است.

وی با بیان اینکه سامانه دا در بستر سایت چهارراه کودک اجرایی شده است، اضافه کرد: این سامانه شامل ثبت نام افراد حقیقی داوطلب و ثبت نام سازمان های مردم نهاد داوطلب است. متقاضیان حقیقی و نیز سازمان های مردم نهاد با مراجعه به این سامانه اقدام به ثبت اطلاعات هویتی، ارتباطی و اعلام مهارت ها و حوزه های علاقه مندی خود می نمایند و پس از آن فرآیند راستی آزمایی و آنالیز صلاحیت افراد و سازمان های مردم نهاد از سوی شهرداری تهران شروع خواهد شد.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری تهران بعد از صحت سنجی و آنالیز این اطلاعات از افراد داوطلب دعوت خواهد نمود تا در بسترهایی که از سوی این نهاد برای انجام کار داوطلبانه فراهم شده، مانند مراکز پرتو، اتوبوس های ارائه خدمات اجتماعی به بچه ها کار و ... مشارکت داشته باشند. در بخش دیگری نیز با توجه به اهمیت برقراری ارتباط کارآمد بین داوطلبان و مراکز فعال در حوزه بچه ها کار و خیابان، بعد از نیازسنجی های لازم، خلاءهای آموزشی، بهداشتی، درمانی، تغذیه ای و ... بچه ها به وسیله سامانه دا اطلاع رسانی می گردد تا سامانه دا به مثابه پل ارتباطی بین داوطلبان و نهادها و سازمان های خدمت رسان به بچه ها کار، نقش مؤثری در جهت دهی این فعالیت ها ایفا نماید.

به گفته حسینی، فعالیت سامانه دا به شکل کامل در سایت چهارراه کودک منعکس می گردد تا ضمن شفافیت در عملکرد خود، با اطلاع رسانی به موقع، زمینه برای جذب داوطلبان جدیدی که می توانند برای یاری به بچه ها کار و خیابان وارد عمل شوند را فراهم کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی، به گفته وی، تمامی شهروندان و سازمان های مردم نهاد با هر تخصص، مهارت و زمان آزادی که دارند، می توانند با مراجعه به سایت چهارراه کودک به نشانی www.4rahkoudak.ir فرم مربوطه را تکمیل و ارسال نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1687

به "راه اندازی سامانه دابرای انسجام فعالیت داوطلبان حوزه کارکودک، برگزاری نمایشگاه نقاشی کارنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه دابرای انسجام فعالیت داوطلبان حوزه کارکودک، برگزاری نمایشگاه نقاشی کارنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید