دیدار نمایندگان روسیه و طالبان در مسکو

به گزارش دیتاپد، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، دستور به توقف مذاکرات با طالبان افغانستان داد، گزارش هایی از حضور هیاتی از دفتر قطر طالبان در مسکو جهت تبادل نظر با مقامات روسیه منتشر شد.

دیدار نمایندگان روسیه و طالبان در مسکو

تاس اظهارات محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر، را بازتاب داده است و می نویسد: نمایندگان طالبان با ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان، دیدار نموده است.

رادیو اروپای آزاد نیز با استناد به گفته های منابع خبری خود حضور هیات طالبان در مسکو را تایید نموده است.

به گفته محمد سهیل شاهین، مذاکرات طالبان با نماینده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، پیرامون آخرین تحولات در رابطه با فرایند صلح در افغانستان بود.

همزمان خبرگزاری افغان اسلامی گزارش داده که سرپرستی هیات طالبان در سفر به مسکو بر عهده شیرمحمد عباس استانکزی بوده است.

این گزارش می گوید که طالبان پس از جمع بندی سفر مسکوی خود، سفر احتمالی به چین را نیز آنالیز خواهد نمود.

مسکو پیش از این برای دو دور میزبان مذاکرات میان طالبان و سیاستمداران شاخص افغانستان در امسال بوده است. اما نشست روز آدینه در مسکو نخستین مذاکرات بین المللی نمایندگان طالبان پس از تصمیم دونالد ترامپ برای توقف مذاکرات صلح میان آمریکا و این گروه شبه نظامی به شمار می آید.

ترامپ پیش از این یک دیدار غیراعلام شده و پنهانی با مذاکره کنندگان طالبان در اقامتگاه کمپ دیوید را لغو نموده بود. از سویی زلمای خلیلزاد، نماینده آمریکا در مذاکرات با طالبان، نیز جهت ارائه توضیحات پیرامون این مذاکرات به کنگره ایالات متحده فراخوانده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 407

به "دیدار نمایندگان روسیه و طالبان در مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نمایندگان روسیه و طالبان در مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید