خیابانی که به لحاظ تاریخی روایتگر تاریخ معاصر است

به گزارش دیتاپد، ایسنا/ این خبر پیرامون خیابانی که به لحاظ تاریخی روایتگر تاریخ معاصر است، برای شما نگارش شد.

خیابانی که به لحاظ تاریخی روایتگر تاریخ معاصر است

ولیعصر یک باغ-خیابان است | نگاه حفاظتی بر طرح تفصیلی ولیعصر حاکم گردد

علی اعطا با اشاره به برگزاری جلسه ای با مدیران شهرداری نسبت به تاخیر یک ساله در تهیه و تصویب طرح ساماندهی و حفاظتی خیابان ولیعصر انتقاد کرد و گفت: دریغ است سایه سوداگران سیری ناپذیر، همچنان بالای سر میراث ارجمند پایتخت باشد و ما پیگیر تهیه و تصویب طرح ساماندهی خیابان ولیعصر و اصلاح طرح تفصیلی آن با رویکرد حفاظتی در دو حوزه میراث فرهنگی-تاریخی و میراث طبیعی هستیم، اما علیرغم پیگیری ها این کار هنوز به نتیجه نرسیده و متاسفانه در شهرداری تبدیل به کلاف سردرگمی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، متولی طرح ساماندهی و اصلاح طرح تفصیلی محور ولیعصر، به غلط سازمان زیباسازی شهرداری تهران است، گفت: قاعدتا می بایست متولی معاونت شهرسازی باشد، اما متولی پروژه، سازمان زیباسازی است و متاسفانه باید گفت این سازمان اکنون بضاعت مدیریتی کافی برای راهنمایی مشاور طرح را ندارد.

اعطا در ادامه انتقاد خود از تاخیر در ارائه طرح ساماندهی خیابان ولیعصر گفت: به جای اینکه سازمان زیباسازی به قائم مقامی شهرداری مشاور مربوطه را برای تهیه طرح ولیعصر راهنمایی کند، آن مشاور است که شهرداری را اداره و راهنمایی می نماید و این تاسف برانگیز است.

وی اضافه نمود: طرح تفصیلی ولیعصر باید به سرعت اصلاح گردد تا میراث ارزشمند فرهنگی و طبیعی ولیعصر از گزند سوداگری و تخریب در امان بماند.

اعطا با تاکید بر اینکه ساماندهی محور ولیعصر از جمله اهداف و برنامه های شهردار تهران بوده، اظهارداشت: شهردار محترم تهران در ده برنامه ارائه شده به شورا، موضوع ساماندهی محور ولیعصر و ثبت جهانی آن را مورد تاکید قرار داده اند.

رئیس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر گفت: تاکید ما در شورا اصلاح طرح تفصیلی با نگاه حفاظتی نسبت به میراث فرهنگی-تاریخی و میراث طبیعی ولیعصر و تسریع در تهیه و تصویب آن است.

در ادامه بخوانیدخیابان ولیعصر تهران چه اسراری در خود داردمنبع: همگردی
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1436

به "خیابانی که به لحاظ تاریخی روایتگر تاریخ معاصر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابانی که به لحاظ تاریخی روایتگر تاریخ معاصر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید