خدیجه چنگیز: برای احقاق حق در پرونده ترور خاشقجی اقدام می کنیم

به گزارش دیتاپد، نامزد جمال خاشقجی منتقد سعودی گفت که اقداماتی را در مورد پرونده ترور وی علیه عربستان سعودی اتخاذ خواهد نمود.

خدیجه چنگیز: برای احقاق حق در پرونده ترور خاشقجی اقدام می کنیم

خدیجه چنگیز نامزد جمال خاشقجی منتقد عربستان سعودی که به دست عوامل ریاض در ترکیه ترور شد در مصاحبه با پایگاه خبری عربی 21 گفت که احکام صادره از سوی سیستم قضایی عربستان سعودی قابل قبول نیست.

وی اعلام کرد: هیچ کسی نمی تواند این احکام را تأیید کند یا نسبت به آن راضی باشد.

چنگیز افزود: من همچنان سؤالاتی در مورد سرنوشت جسد جمال و کسانی که دستور ترور وی را صادر کردند دارم.

نامزد جمال خاشقجی افزود: آیا مقامات سعودی باور دارند که جامعه بین الملل این پرونده را با صدور چنین احکامی بسته تلقی می نماید؟

چنگیز در مورد ماهیت اقداماتی که قرار است علیه مقامات سعودی درباره پرونده جمال خاشقجی اتخاذ کند و اینکه ممکن است علیه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در آمریکا اقامه دعوی کند یا خیر صحبت نکرد.

دادستانی کل عربستان روز دوشنبه گفت که احکام قطعی متهمان در پرونده جمال خاشقجی صادر شده و این پرونده مختومه اعلام شده است.

بر اساس این گزارش؛ برای هشت نفر از متهمان پرونده قتل جمال خاشقجی، حکم قطعی صادر شده است. برای 5 نفر از متهمان 20 سال و 3 تن از متهمان بین 7 تا 10 سال حبس در نظر گرفته شده است. دادستانی سعودی گفت که این احکام نهایی و واجب الاجراست.

این در حالی است که پیشتر دادگاه عربستان سعودی مظنون های اصلی این پرونده را که از مقام ها و نزدیکان محمد بن سلمان هستند، تبرئه کرد.

دادستان کل عربستان سعودی مدعی شده بود که هیچ اتهامی علیه سعود القحطانی، مشاور ولیعهد سعودی، در این پرونده مطرح نیست، احمد العسیری، رئیس سابق اطلاعات عربستان نیز به دلیل عدم شواهد کافی تبرئه و از زندان آزاد شده و محمد العتیبی، سرکنسول عربستان سعودی در استانبول نیز اثبات نموده که در زمان قتل خاشقجی در مکان دیگری به جز ساختمان کنسولگری بوده است. ،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1359

به "خدیجه چنگیز: برای احقاق حق در پرونده ترور خاشقجی اقدام می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدیجه چنگیز: برای احقاق حق در پرونده ترور خاشقجی اقدام می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید