خبرنگاران پارسال بیش از 245 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد ماکو هزینه شد

به گزارش دیتاپد، ارومیه- خبرنگاران- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو گفت: طی سال گذشته ارزش ریالی خدمات این نهاد به مدد جویان 245 میلیارد و 702 میلیون ریال بوده است.

خبرنگاران پارسال بیش از 245 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد ماکو هزینه شد

محمد محمدنژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این خدمات در قالب سرفصل های اشتغال، پرداخت وام های قرض الحسنه، مشارکت مردمی، فعالیت های فرهنگی، پرداخت مستمری، کمک های موردی، بیمه تامین اجتماعی، احداث و تعمیر واحد مسکونی و جهیزیه نوعروسان عرضه شد.

وی افزود: 72 میلیارد ریال نیز به 180 طرح اشتغال در زمینه های دامپروری، پرورش طیور، مشاغل صنفی و خدماتی پرداخت و با اجرای این طرح ها برای بیش از 300 نفر اشتغال مولد و پایدار ایجاد شد.

وی ادامه داد: 395 نفر نیز از تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) تا سقف 50 میلیون ریال جهت رفع مسائل جهیزیه، درمان و تحصیل و موارد دیگر بهره مند شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سرفصل مشارکت های مردمی کل مبلغ 50 میلیارد و 500 میلیون ریال جذب و هزینه شده، افزود: از این مقدار 11 میلیارد ریال از طریق طرح اکرام و ایتام، 14میلیارد ریال از طریق ستاد زکات، چهار میلیارد و 100میلیون از محل درآمد صنادیق و مابقی از طریق سایر طرح های مشارکتی جذب شد.

وی خاطرنشان کرد: پارسال یک میلیارد و 646 میلیون ریال در فعالیت های فرهنگی و کانون پیروان ولایت این نهاد هزینه و برای تعداد 2هزار و 569 خانوار مبلغ 82میلیارد و 786 میلیون ریال مستمری نقدی واریز شد.

محمدنژاد یادآوری کرد: همچنین مبلغ یک میلیارد و 350میلیون ریال برای تعداد 185 نفر حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی به پرداخت سه میلیارد ریال برای کمک های موردی برای خرید لوازم منزل، هزینه های دانش آموزی و دانشجویی اشاره کرد و گفت: همچنین سه میلیارد ریال هزینه های درمانی بیماران تحت پوشش این نهاد پرداخت شد.

وی ادامه داد: پارسال برای 93 نوعروس نیز مبلغ 2 میلیارد و 60 میلیون ریال مساعدت و 11میلیارد و 800میلیون ریال بصورت بلاعوض برای بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی هزینه شد.

به گزارش خبرنگاران طی سال گذشته تعداد مددجویان این نهاد در ماکو یک هزار و 569 خانوار بود اما بر اساس سیاست جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) و با هدف کاهش اثرات فشار اقتصادی به قشر ضعیف و طبقات پایین، 666 خانوار جدید در قالب طرح تبصره 14 تحت حمایت قرار گرفتند که این افراد تنها از خدمات 2 برابری یارانه، وام های اشتغال بهره مند شدند.

کل جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو با احتساب این افراد جدید 2 هزار و 569 خانوار با پنج هزار و 708 نفر جمعیت است که نسبت به جمعیت شهرستان از لحاظ خانوار 9.04 درصد را تشکیل می دهند.

این شهرستان مرزی در شمال آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با ترکیه قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1106

به "خبرنگاران پارسال بیش از 245 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد ماکو هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پارسال بیش از 245 میلیارد ریال برای مددجویان کمیته امداد ماکو هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید