خبرنگاران نخستین کابین ضدعفونی خودرو آذربایجان غربی در ورودی مهاباد نصب شد

به گزارش دیتاپد، مهاباد- خبرنگاران- فرماندار ویژه مهاباد گفت: برای نخستین بار در آذربایجان غربی، کابین ضدعفونی کننده خودروها به همت یکی از خیران در یکی از محورهای ورودی پرتردد این شهرستان نصب و راه اندازی شد.

خبرنگاران نخستین کابین ضدعفونی خودرو آذربایجان غربی در ورودی مهاباد نصب شد

ایرج شجاعی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این کابین ضدعفونی کننده و ضدویروس کرونا ساخت گروه فنی هلدینگ کیوان مرغ پرطلای مهاباد است که در سه راهی برهان در جاده مهاباد به میاندواب نصب و از روز گذشته اقدام به گندزدایی خودروهای عبوری می کند.

وی ادامه داد: این دستگاه تمام اتوماتیک کلیه خودروهای سواری و باری که قصد ورود به شهر مهاباد را دارند گندزدایی و ضدعفونی خواهد کرد و همه خودروها موظف به عبور از آن هستند.

وی اضافه کرد: شرکت هلدینگ کیوان مرغ پرطلای مهاباد به رضا سواری از خیران و چهره های ماندگار صنعت طیور و تولیدکننده و کارآفرین نمونه ملی در شهرستان مهاباد تعلق داشته که این دستگاه را به شهروندان اهدا کرده است.

فرماندار مهاباد ضمن قدردانی از مشارکت مردمی و بخش خصوص در کمک به کنترل شیوع کرونا گفت: شرکت های خصوصی پیش از این و طی روزهای گذشته نیز در چندین نوبت محلول ضدعفونی تهیه و به صورت رایگان در اختیار ستاد مقابله با کرونا شهرستان قرار داده است.

وی یادآور شد: با نصب این دستگاه، مهاباد اولین شهرستان در سطح استان و منطقه خواهد بود که خودروهای ورودی قبل از وارد شدن به مناطق شهری، به صورت اتوماتیک و با سرعت بالا کاملا ضدعفونی و گندزدایی خواهد شد.

کنترل مبادی ورودی به مهاباد طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا این شهرستان به صورت شبانه روزی انجام می شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تا به امروز هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، 12 هزار و 729 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، 611 نفر جان خود را از دست داده اند.

آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز 193 بیماری مبتلا داشته و از این تعداد هفت نفر تا به امروز فوت کرده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1009

به "خبرنگاران نخستین کابین ضدعفونی خودرو آذربایجان غربی در ورودی مهاباد نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین کابین ضدعفونی خودرو آذربایجان غربی در ورودی مهاباد نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید