خبرنگاران شمار نامزدهای استان زنجان به 87 نفر رسید

به گزارش دیتاپد، زنجان- خبرنگاران- دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: شمار نامزدهای نهایی استان زنجان در زمان شروع انتخابات در ساعت هشت صبح امروز به 87 نفر رسید.

خبرنگاران شمار نامزدهای استان زنجان به 87 نفر رسید

خیرالله ترخانی روز آدینه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان زنجان اضافه نمود: نامزدهای حوزه انتخابیه زنجان و طارم 54 نفر، حوزه ابهر، خرمدره و سلطانیه 15 نفر، حوزه خدابنده 9 نفر و حوزه ماهنشان و ایجرود نیز 9 نفر است که به رقابت با یکدیگر می پردازند.

وی با بیان اینکه ثبت اثر انگشت در شعبه های اخذ رای استان زنجان، اختیاری است گفت: سلامتی مردم در کنار شرکت در انتخابات، مهم است و به این دلیل و طبق اطلاعیه های وزارت بهداشت به فرمانداری های استان اعلام شد که انگشت نگاری و ثبت اثر انگشت در شعبه های اخذ رای در تمام شهرستان ها اختیاری است.

ترخانی یادآور شد: وجود استامپ برای ممهور کردن تعرفه های اخذ رای در شعبه ها الزامی و فقط ثبت اثر انگشت، اختیاری اعلام شده است.

وی اعلام نمود: فرآیند رای گیری طبق قانون از ساعت هشت تا 18 امروز به صورت یکسره و بدون توقف بوده و از شهفرایندان تقاضا می گردد در این ساعت در شعبه ها حاضر شده و شرکت در انتخابات را به ساعت های پایانی موکول نکنند.

وی توضیح داد: مراجعه در ساعت های پایانی هم سبب ترافیک و ازدحام جمعیت می گردد و هم اینکه تمدید زمان اخذ رای در اختیار ستاد انتخابات کشور است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: تمام شعبه های اخذ رای از ساعت هشت صبح امروز مستقر و آنلاین بودن و فقط در شعبه های معدود که در مناطق روستایی بود با هماهنگی هیات نظارت بر انتخابات استان، رای گیزی چند ساعتی به صورت آفلاین انجام شد اما اکنون تمام شعبه ها آنلاین هستند.

وی گفت: تا این لحظه هیچ مسئله ای در امنیت، حفاظت، اجرا، فناوری اطلاعات و سایر امور انتخابات وجود ندارد و خوشبختانه فرآیند رای گیری در تمام شعبه ها فرایند عادی دارد.

ترخانی در مورد تخلف انتخاباتی نیز اعلام نمود: تحرکات زودهنگام داوطلبان با تذکر، حل شد اما بعد از اعلام رسمی زمان تبلیغات، کمیته امحا در تمام شهرستان ها تشکیل و با قدرت و شدت نسبت به تخلفات تذکر دادند دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: استقبال شهفرایندان از انتخابات بسیار عالی است و مسائلی مانند شیوع ویرس کرونا نیز مانعی برای شرکت مردم نشده است.

وی در پاسخ به آمادگی ستاد انتخابات در صورت کشیدن به دور دوم، گفت: با توجه به اینکه در قانون جدید در صورت کسب 20 درصد آرا، فرد به مجلس شورای اسلامی راه می یابد، محتمل است در مرحله اول به اتمام برسد اما در صورت کشیده شدن به دور دوم، ستاد انتخابات استان از آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات برخوردار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 933

به "خبرنگاران شمار نامزدهای استان زنجان به 87 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار نامزدهای استان زنجان به 87 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید