خبرنگاران شرکتهای پیمانکاری مناطق ویژه بایستی طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا نمایند

به گزارش دیتاپد، بندرعباس - خبرنگاران - مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس ماده 48 و 49 قانون کار و مقاوله نامه شماره 100 و ماده 51 قانون کار، شرکت های پیمانکاری در مناطق ویژه مالی و آزاد ملزم به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

خبرنگاران شرکتهای پیمانکاری مناطق ویژه بایستی طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا نمایند

کوروش یزدان عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی با روسای واحدهای کار مناطق ویژه مالی هرمزگان گفت: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل با هدف جلوگیری از بهره کشی از نیروی کار، استقرار مناسبات صحیح کارگاه یا بازار کار در زمینه مزد و معین بودن توضیح وظایف و دامنه مسوولیت مشاغل مختلف در کارگاه ٰهای بالای 50 نفر اجرا می گردد.

وی اضافه نمود: شرکتهای خدماتی پشتیبانی تامین نیرو پیمانکاران باید نسبت به تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل منطبق با جدول مزد و دستگاه پیمان دهنده با هر تعداد نیرو اقدام نمایند.

یزدان اظهارداشت: در راستای صیانت از نیروی انسانی و بهره وری نیروی کار، روسای مناطق ویژه باید این موضوع را مد نظر داشته و نسبت به اجرا و نظارت طرح طبقه بندی مشاغل در جهت استیفای حقوق کارگران اهتمام داشته باشند.

در حاشیه این نشست مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واحدهای فعال منطقه ویژه کشتی سازی خلیج فارس بازدید و بر رعایت اصول ایمنی در این کارگاهها تاکید نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1600

به "خبرنگاران شرکتهای پیمانکاری مناطق ویژه بایستی طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرکتهای پیمانکاری مناطق ویژه بایستی طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید