خبرنگاران روزانه 100 کامیون مرز بازرگان به پلدشت منتقل می شود

به گزارش دیتاپد، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل راهداری و جمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: صف انتظار ناوگان ترانزیتی در پایانه مرزی بازرگان به صفر رسیده است و در حال حاضر مسئله ای در این خصوص وجود ندارد.

خبرنگاران روزانه 100 کامیون مرز بازرگان به پلدشت منتقل می شود

ارسلان شکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی به حل مسائل کامیون داران در مرز بازرگان اضافه کرد: با پیگیری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، در حال حاضر صفی در این پایانه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در سفر هیأت دولت به آذربایجان غربی و بازدید وزیر راه و شهرسازی از پایانه مرزی بازرگان طی جلسه ای با مسئولان استانی و شهرستانی بر ضرورت تسهیل و روان سازی تردد از این پایانه مرزی به عنوان مهمترین گذرگاه زمینی با کشور ترکیه و دروازه ورود به اروپا تاکید و بلافاصله اقدامات لازم آغاز شد.

وی با اشاره به روان سازی تردد در پایانه مرزی بازرگان و محدود بودن ظرفیت مرز گوربولاغ ترکیه در پذیرش کامیون ها اضافه کرد: بخشی از تردد مرزی بازرگان - گوربولاغ به مرز پلدشت منتقل شد و هم اکنون حدود 100 کامیون ترانزیتی از این مرز تردد می کند.

وی اضافه کرد: پایانه مرزی بازرگان در رتبه های برتر مهمترین و فعال ترین پایانه های مرزی زمینی کشور در زمینه ترانزیت، صادرات و واردات قرار داشته و تردد از این پایانه اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بیان نمود: سال گذشته، روزانه به طور متوسط بیش از 700 دستگاه کامیون از این مرز تردد کرده بود که امسال امیدواریم شاهد افزایش این تعداد باشیم.

شکری گفت: همچنین طی سال گذشته نزدیک به 2 میلیون تن کالا از این پایانه صادر و یک میلیون تن کالا از مرز بازرگان وارد شده است که نشان از جایگاه ویژه این پایانه در اقتصاد و حمل و نقل بین الملل دارد.

مرز بازرگان بزرگترین و پرترددترین مرز زمینی ایران و آذربایجان غربی است که ایران را به ترکیه و اروپا وصل می کند؛ این مرز از پایانه های مرزی پنجگانه آذربایجان غربی به شمار می رود که در شمال غرب این استان و در شهرستان ماکو واقع شده است.

8137/ 3072

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 250

به "خبرنگاران روزانه 100 کامیون مرز بازرگان به پلدشت منتقل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزانه 100 کامیون مرز بازرگان به پلدشت منتقل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید