خبرنگاران رایزنی های منطقه ای ایران و کویت در روسیه

به گزارش دیتاپد، مسکو - خبرنگاران - سفرای ایران و کویت در روسیه روز سه شنبه درباره روابط دو کشور، همکاری های منطقه ای و طرح ایران درباره امنیت خلیج فارس گفتگو و گفت وگو کردند.

خبرنگاران رایزنی های منطقه ای ایران و کویت در روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بحث شیوع ویروس کرونا از دیگر محورهای گفت گوی کاظم جلالی و عبدالعزیز العدوانی در مسکو بود.

جلالی در این گفت وگوی تلفنی با بیان اینکه بحران کرونا بار دیگر ضرورت همکاری جمعی در منطقه را نشان داد، به طرح ایران برای تامین امنیت خلیج فارس اشاره و ابراز کرد: طرح ما صرفا امنیتی نیست بلکه طرحی فراگیر در تمامی حوزه های سیاسی، امنیتی، مالی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی است. سفیر ایران همچنین گفت: می توان در چهارچوب طرحی برای همکاری در حوزه بهداشت منطقه و به تعبیری دیپلماسی سلامت با هدف یافتن راهکارها و پروتکل های مشترک برای مبارزه با کرونا به گفت وگو پرداخت.

عبدالعزیز العدوانی نیز با محبت آمیز و دیرینه خواندن مناسبات تهران و کویت گفت: در شرایط سخت کنونی که بحران کرونا کل دنیا را فراگرفته است اختلافات سیاسی نباید باعث صدمه به مردم عادی گردد و کویت با توجه به سابقه دوستی با ایران کوشش کرد تا در زمینه مقابله با کرونا به تهران یاری کند.

در این گفت وگو طرفین ابراز تمایل کردند که به تماس های خود در رابطه با مسائل مورد علاقه دوطرف ادامه دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 1087

به "خبرنگاران رایزنی های منطقه ای ایران و کویت در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رایزنی های منطقه ای ایران و کویت در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید