خبرنگاران بخش ایزوله منفی در بیمارستان ولی عصر بیرجند راه اندازی شد

به گزارش دیتاپد، بیرجند - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بخش ایزوله منفی که در مرکز آموزشی درمانی ولی عصر (عج) بیرجند برای مقابله احتمالی با کرونا راه اندازی شده است، بازدید کرد.

خبرنگاران بخش ایزوله منفی در بیمارستان ولی عصر بیرجند راه اندازی شد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، محمد دهقانی فیروزآبادی در این بازدید که معاون درمان دانشگاه نیز حضور داشت، گفت: بیمارستان ولی عصر (عج) به عنوان مرکز اصلی بستری درخصوص بیماران مشکوک به ویروس کرونا انتخاب شده است.

وی بیان نمود: بخش عفونی این بیمارستان دارای ایزوله تنفسی است و دستگاهی از قبل نصب شده که تهویه و فشار منفی را ایجاد می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مجاورت این بخش فضایی با ظرفیت 50 تخت آماده شده است تا در صورت نیاز بتوان از آن استفاده کرد.

وی درباره آزمایشگاه این بخش گفت: فضایی در نظر گرفته شده که آزمایش ویروس شناسی راه اندازی شود تا آزمایش های مربوط به موارد احتمالی کرونا در این محل انجام شود و نیاز به ارسال نمونه به سایر آزمایشگاه های کشور نباشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امروز (یکشنبه) در نشست خبری از آمادگی این دانشگاه در حوزه بهداشت، درمان و اورژانس های پیش بیمارستانی برای مقابله با بیماری کرونا خبر داد و گفت: تا به امروز هیچ فرد مبتلا به کرونا در استان مشاهده نشده است.

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند امشب در اطلاعیه ای بیان نمود: به دنبال انتشار اطلاعیه استانداری مبنی بر تعطیلی دانشگاه ها از فردا (دوشنبه) پنجم اسفند تا پایان هفته جاری، این تعطیلی مختص کلاس های آموزشی و کارآموزی ها (به جز دانشجویان اینترن و دستیار تخصصی) بوده و سایر فعالیت ها و خدمات اداری دانشگاه کماکان دایر است.

این اطلاعیه می افزاید: در پی تعطیلی مدارس و دانشگاه های استان حسب دستور استانداری به جهت افزایش ضریب اقدامات پیشگیرانه در زمینه شیوع ویروس کرونا، به اطلاع می رساند که این تعطیلی صرفاً به کلاس های آموزشی و کارآموزی اختصاص داشته و برنامه های اداری و اجرایی دانشگاه دایر است، بر این اساس همکاران دانشگاه، مانند سایر دستگاه های اجرایی مشمول این تعطیلی نیستند.

در ادامه اطلاعیه آمده است: همچنین مرخصی تمامی همکاران در تمامی سطوح تا اطلاع ثانوی لغو است.

همچنین رییس جمهوری که پیش از این به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور تشکیل ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را داده بود، با صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وی ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه های ذی ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه کنی هرچه سریع تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.

بیماری جدید کرونا با نام کووید-19 از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تا به امروز بیش از 75 هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان 2 هزار و 233 تن را گرفته است.

کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (یکشنبه) گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به هشت و تعداد مبتلایان به 43 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 950

به "خبرنگاران بخش ایزوله منفی در بیمارستان ولی عصر بیرجند راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخش ایزوله منفی در بیمارستان ولی عصر بیرجند راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید