حناچی: شهر نباید تبدیل به کارگاه ساختمانی گردد

به گزارش دیتاپد، خبرنگاران آنلاین:شهردار تهران با تاکید بر این که نباید همه شهر تبدیل به یک کارگاه ساختمانی بشود، گفت: باید تعادل را در توسعه شهر رعایت کنیم.

حناچی: شهر نباید تبدیل به کارگاه ساختمانی گردد

پیروز حناچی صبح امروز(30 بهمن) در سه شنبه بدون خودرویی دیگر در یک برنامه رادیویی در خصوص کارگاه های عمرانی موجود در شهر گفت: باید به گونه ای رفتار کنیم که هم شهر قابل زندگی و هم قابل سرویس دادن به مردم باشد و می بایست منافع هم به شکل متعادل و عادلانه در بین همه شهروندان توزیع گردد.

به گزارش ایسنا، حناچی در پاسخ به سوال در خصوص سخنان بعضی از اعضای شورای شهر مبنی بر این که هزینه ها در تهران باید بالا برود تا از مهاجرت جلوگیری گردد، گفت: من این سخنان را به این گونه اصلاح می کنم که هر کسی در شهر بیشتر از امکانات استفاده می نماید باید هزینه اش را بپردازد و این روش را اگر در شهر حاکم کنیم منطقی تر خواهد بود.

به گفته شهردار تهران، اساس شهرها در جهان این است که به غیر از مسائل حاکمیتی همچون ایجاد و توسعه حمل و نقل عمومی مابقی موارد می بایست از هزینه های عمومی شهر تأمین گردد.

حناچی اضافه نمود: ایده آل دولت این است که با مالیات کشور را اداره کند و ایده ال شهرداری ها هم این است که با دریافت عوارض در ازای ارائه خدمات، بتوانند هزینه ها را اداره نمایند و اگر این محقق نگردد شاهد عدم تعادل در شهر خواهیم بود.

شهردار تهران در خصوص جولان موتور سیکلت های کاربراتوری در شهر گفت: 18 درصد آلودگی تهران مربوط به موتورهای کاربراتوری است و ایده آل ما این است که موتورهای موجود و موتورهایی که بعداً وارد بازار می شوند، کاربراتوری نباشند و در بهترین حالت برقی باشند که درکوشش هستیم که طرح های پایلوت تبدیل موتورهای موجود کاربراتوری - بنزنی به برقی را دنبال کنیم و از سویی دیگر شرایط مالی و صنعتی را بگونه ای ایجاد کنیم که موتورهای برقی راحت تر در اختیار مردم قرار گیرند.

او ادامه داد: براساس قانون برای ورود هر موتور به بازار می بایست 7 موتور اسقاط گردد که همین نکته در دولت به دلیل شرایط مالی و تحریم مورد تجدید نظر است.

حناچی با اشاره به ضرب مثل ضرب المثل کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من راه حل حل آلودگی هوا را مردم دانست و گفت: خبر خوب این است که سال جاری به دلایل جوی و کوشش همکارانم در حوزه حمل و نقل و پلیس راهور که کنترل معاینه فنی را در دستور کار قرار داده بودند، مشاهده کردیم که 20 درصد آلودگی به خصوص در خصوص ذرات معلق کمتر گردد اما اگر همه یاری کنیم می توانیم این نقص را جبران کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 174

به "حناچی: شهر نباید تبدیل به کارگاه ساختمانی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی: شهر نباید تبدیل به کارگاه ساختمانی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید