شرح سازمان هواپیمایی درباره قرنطینه مسافران مشکوک به کرونا ، آیا پروازهای چین لغو می گردد؟

به گزارش دیتاپد، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مسافر مبتلا به کرونا تا به امروز وارد کشور نشده است، گفت: همه فرودگاه های بین المللی تحت کنترل ویژه برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا در ایران هستند.

شرح سازمان هواپیمایی درباره قرنطینه مسافران مشکوک به کرونا ، آیا پروازهای چین لغو می گردد؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رضا جعفرزاده با بیان این مطلب گفت: مطابق قوانین ایکائو، سازمان هواپیمایی کشوری این اجازه را دارد که در صورت گزارش از ورود مسافر مبتلا به ویروس کرونا، دستور قرنطیه و عدم ورود مسافر به کشور را بدهد؛ با این حال تا به امروز در هیچ کدام از فرودگاه های بین المللی با مورد مشکوکی روبرو نشدیم.

وی با بیان اینکه طی هماهنگی وزارت بهداشت با بخش هوایی کشور، معاینه مسافران و خدمه پروازی پروازهای ورودی از چین و آسیای شرقی در فرودگاه امام خمینی(ره) شروع شده است، گفت: مرکزی به اسم بهداشت مرزی به صورت دائم در فرودگاه های بین المللی مستقر است که رصد شرایط مسافران را بر عهده دارد.

به گفته جعفرزاده، بسته به عادی یا غیرعادی بودن شرایط، وظیفه این مرکز در فرودگاه های بین المللی سطح کشور شدت و ضعف پیدا می نماید.

جعفرزاده در مورد اینکه آیا تا کنون پروازی از مبدا چین و کشورهایی که در آنها این ویروس شیوع پیدا نموده است، متوقف شده است، گفت: تا به امروز هیچ پروازی متوقف نشده است و این تصمیم مشروط به گزارش وزارت بهداشت از وجود این ویروس در داخل کشور است که تا به امروز چنین گزارشی نه از وزارت بهداشت و نه از فرودگاه امام خمینی نداشتیم.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی، تمام گزینه های احتمالی با هدف عدم ورود این ویروس به داخل کشور آنالیز خواهد شد اما ورود به وسیله مرزهای هوایی کمترین احتمال را دارد.

سازمان هواپیمایی همچنین از مردم خواست اطلاعیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را جدی بگیرند تا در روبرو احتمالی با این ویروس عملکرد مناسبی داشته باشند.

تعداد مبتلایان به کرونا در چین به 729 تن افزایش یافته و در مجموع در 29 استان این کشور حدود یکهزار و 287 مورد آلوده به این ویروس گزارش شده است. شمار قربانیان ویروس جدید کرونا به سرعت در حال افزایش بوده و تعداد جان باختگان از 24 تن به 41 نفر رسیده است.

شیوع یک ویروس اسرارآمیز از خانواده کرونا که شبیه بیماری ذات الریه است برای نخستین بار در دسامبر سال 2019 در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی چین گزارش شد. چین با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، تا کنون راه های ورود و خروج هشت شهر در استان هوبی را بسته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: datapad.ir شناسه مطلب: 654

به "شرح سازمان هواپیمایی درباره قرنطینه مسافران مشکوک به کرونا ، آیا پروازهای چین لغو می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح سازمان هواپیمایی درباره قرنطینه مسافران مشکوک به کرونا ، آیا پروازهای چین لغو می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید